چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بنظر می‌رسد از میان آثار تولید شده در سال ۹۴ تنها ۶ فیلم قابلیت فروش خوب و رونق بخشیدن به گیشه سال ۹۵را دارند و با احتساب اتفاقات و پدیده‌های اکران بعید است این عدد به ۱۰ فیلم برسد.

سینما

اکران نوروز 95 تا به امروز نشان از رونق سینما دارد و چیدمان مناسب فیلم‌ها باعث شده تا زودتر از انتظار باشگاه میلیاردی های سال 95 از میان 6اثر اکران شده 4فیلم را در خود جای دهد و با توجه به اقبال مخاطبان فروش‌ها سیر صعودی خود را تا انتهای ایام عید حفظ خواهند کرد.

گرچه «من سالوادور نیستم» با آغاز اکران نوروزی خود در اسفند از سایر رقبای خود در گیشه پیش افتاده اما فیلم‌های «50کیلو آلبالو»، «بادیگارد» و «ابد و یک‌روز» امیدوار کننده ظاهر شدند و نوید یک شروع خوب برای سال 95سینما در گیشه می‌دهند اما پس از این شروع خوب کدام فیلم‌ها توانایی و قدرت رونق دادن به گیشه را دارند؟

از میان فیلم‌های حاضر در جشنواره سی‌و چهارم فیلم‌های زیادی وجود ندارند که بتواند در 11ماه دیگر سال گیشه را نجات دهد. اکران نوروز به عنوان ویترین زیبای سینما بخش مهمی از فیلم‌های پر فروش سال را در خود جای داده است.

«بارکد» و «دراکولا» بعنوان فیلم‌های کمدی دیالوگ‌محور بخت زیادی برای فروش قابل توجه دارند، آخرین ساخته کیایی گرچه مطلوب داوران جشنواره نبود اما تقریبا تمام معیارهای مورد علاقه مخاطب عام را داراست و «دراکولا» با بازی سوپراستار این روزهای سینما یعنی عطاران فروش تضمین شده‌ای را خواهد داشت. «اژدها وارد می‌شود» با ژانر متفاوتش احتمالا در گروه آزاد اکران شود و با داشتن معیارهای فنی یک فیلم استاندارد و خوش ساخت می‌تواند فروش متفاوتی را به همراه داشته باشد، البته باید امیدوار بود تصویر مردم از فروش خوب فیلم در حال اکران مانی حقیقی نیز به کمک «اژدها وارد می‌شود» بیاید.

فیلم «سلام بمبئی» اگر در اکران سال ۹۵ قرار بگیرد به احتمال فراوان از پرفروش ها باشد و «رگ خواب» حمید نعمت الله و «نگار» رامبد جوان نیز می توانند در زمره امیدهای فروش باشند.

«عادت نمی‌کنیم»، آخرین ساخته ابراهیم ابراهیمیان موضوع بکر و ویژه‌ای ندارد اما با ترکیب خوب بازیگرانش و گره و گره‌گشایی‌های مناسبش مورد اقبال تماشاگران قرار خواهد گرفت. در میان این آثار حساب «لانتوری» جداست، پیش بینی می‌شود این فیلم بخاطر برخی لانتوری بازی‌ها در ابتدای اکران احتمالی فروش خوبی داشته باشد اما در ادامه بخاطر تلخی بی‌پایانش و به همان دلیلی که در جشنواره‌های خارجی با اقبال چندانی روبرو نشد تماشاگران نیز به این فیلم اقبالی نشان ندهند. «یتم خانه ایران» اثری قابل توجه در آثار تاریخی ما در سینماست که در کارنامه سینمایی ابوالقاسم طالبی ماندگار و قابل توجه خواهد بود و احتمالا بازی خوب جعفر دهقان پس از سالها نظر مخاطبان سینما را به خود جلب خواهد کرد، این آثار باضافه آخرین فیلم مسعود ده‌نمکی با نام «رسوایی2» تمام بخت اقتصادسینما برای سال 95 هستند.

«امکان مینا»، «سیانور»، «برادرم خسرو» و «ایستاده درغبار» گرچه فیلم‌های خوبی هستند و پیش بینی مناسبی در فروش بشرط اکران مناسب برای آنها وجود دارد اما نمی‌توانند رشد گیشه را تضمین کنند.

در میان انیمیشن‌ها نیز آثار تولید شده در سال گذشته به نظر نمی‌رسد بتوانند اتفاق «شاهزاده‌روم» را در فروش تکرار کنند و کارشناسان معتقدند اگر به اکران راه یابند با شکست روبرو خواهند شد.

در ادامه مابقی فیلم‌ها اگر علاوه بر موضوع و زمان اکران مناسب و تبلیغات خوب برای فروش مناسب و فرار از شکست به شانس نیاز دارند. حال باید دید اهالی و برنامه‌ریزان سینما می توانند در ادامه راه با تدبیر گیشه مناسبی برای سینما تا انتهای سال فراهم کنند.

کد خبر 328954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha