همشهری آنلاین: رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو که در برف و کولاک شب گذشته ( سوم فروردین) محور هراز و تونل امامزاده هاشم (ع) گرفتار شده بودند با کمک خودروهای سنگین راهداری و نیروهای عملیاتی هلال احمر و امدادی، نجات یافتند.

هلال احمر نجات

به گزارش ایرنا، بارش سنگین برف روز گذشته در محور هراز بویژه گردنه امامزاده هاشم(ع) در شهرستان دماوند، موجب بسته شدن این محور در دو مقطع زمانی شد که دیشب این بارش‌ها مشکلاتی را برای مسافران عبوری ایجاد کرد.

تعدادی از مسافران که محور هراز را به سمت گردنه امامزاده هاشم طی می‌کردند به علت بارش سنگین برف و یخ زدگی جاده، مسیر را بازگشتند که همین امر موجب انسداد سه ساعته جاده بویژه در تونل امامزاده هاشم شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: دیشب در قالب اقدامات ستاد خدمات سفر و پیش‌بینی شرایط جوی در محورهای مواصلاتی این شهرستان بویژه محور هراز که شاهد بوران و برف سنگین بود، چهار گروه امدادی و 25 نیروی عملیاتی در محل حضور یافته و خودروهای گرفتار در تونل امامزاده هاشم را رهاسازی کردند.

حمید فرهادی با بیان اینکه در این عملیات تعداد زیادی از کودکان، کهنسالان و بیماران دچار مشکل تنفسی شده بودند، افزود: با کمک نیروهای امدادی و اورژانس تمامی مشکلات مسافران رفع شد.

این مسئول به وقوع یک تصادف در این محور نیز اشاره کرد و گفت: در این حادثه یک راننده مصدوم شد که بسرعت به بیمارستان سوم شعبان دماوند انتقال یافت و چهار نفر دیگر از سرنشینان این خودرو نیز در پایگاه شهید حسین لالی آبعلی اسکان داده شدند.

فرهادی از نجات کودک 11 ماهه در تونل امامزاده هاشم دماوند خبر داد و گفت: این کودک که در تونل مشا، بعد از ترافیک چندساعته دچار اختلال تنفسی شده بود با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر دماوند نجات یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند خاطرنشان کرد: دو امدادگر این جمعیت پس از پیاده روی سه کیلومتری از داخل تونل، کودک را به آمبولانس رسانده و پس از انجام اقدامات لازم برای رفع مشکل تنفسی، کودک به آغوش مادرش بازگردانده شد.

کد خبر 328680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha