سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات ارشد کشورهای جهان نسبت به انفجارهای تروریستی که در بلژیک رخ داد و ۳۵ کشته و دهها مجروح به جاگذاشت؛ واکنش نشان دادند.

انفجار

منابع خبری گزارش دادند که سخنگوی کرملین به نقل از پوتین انفجارهای بروکسل را بشدت محکوم و با مردم بلژیک اعلام همبستگی کرد. دمیتری پسکوف گفت: 'ولادیمیر پوتین امروز پیام تسلیتی برای پادشاه بلژیک فرستاد.'

«هاینز فیشر» رییس جمهوری اتریش در صفحه توییتر خود حملات تروریستی امروز در بروکسل را به شدت محکوم کرد.
وی گفت : تروریسم و حمله به غیر نظامیان ، ما را از مسیر دمکراسی خود منصرف نخواهد کرد.

«مارک روت» نخست وزیر هلند نیز ضمن ابراز همدردی با مردم بلژیک گفت: 'حملات بزدلانه و سبعانه ای در بلژیک رخ داده است. هلند آماده است تا از همسایه خود به هر شکل ممکن حمایت کند.
روت افزود: 'در هلند نیز هشیاری بیشتری خواهیم داشت و تمام تمهیدات پیشگیرانه را انجام خواهیم داد.'

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرد که انگلیس 'هر آنچه بتواند برای کمک به بلژیک انجام خواهد داد.'
«الکسیس چیپراس» نخست وزیر یونان همچنین با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام های تروریستی در بلژیک گفت: نباید ترس و تعصب بی جای مذهبی بر اروپا پیروز شود .

نخست وزیر یونان افزود: افکار و دعاهای ما همراه ملت بلژیک است و مردم یونان با بلژیکی ها اعلام همبستگی می کند.
نخست وزیر یونان با اعلام همبستگی با خانواده های قربانیان انفجارهای بلژیک ادامه داد: به خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت و با ملت بلژیک اعلام همبستگی می کنیم.
احزاب سیاسی یونان نیز با انتشار بیانیه ضمن اعلام همبستگی با مردم بلژیک، اقدام های تروریستی در فرودگاه بین المللی و متروی بلژیک را بشدت محکوم کردند.

«احمد داووداوغلو» نخست وزیر ترکیه نیز انفجارهای روز سه شنبه بروکسل را محکوم کرد.
وی در نشست پارلمانی نمایندگان حزب عدالت و توسعه در مجلس ملی ترکیه با ابراز تسلیت به دولت بلژیک رخدادهای تروریستی را جرائم علیه انسانیت خواند و گفت: همگان را به اتحاد در برابر جرایم علیه انسانیت دعوت می کنم.
داووداوغلو گفت: هر چند نام سازمانهای تروریستی متفاوت است ولی هدف همه آنها یکی است .

خوزه مانوئل گارسیا ماگالو، وزیر امور خارجه اسپانیا در مصاحبه ای گفت که از اخبار انفجارهای بروکسل بشدت تکان خورده است. وی معتقد است که داعش مسئول وقایع امروز بروکسل می باشد.
وزارت امور خارجه آلبانی نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این انفجارها و همبستگی با مردم و دولت بلژیک اعلام کرد که در نبرد علیه تروریسم و افراطگرایی در کنار مسئولان بلژیکی خواهد بود.

مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا نیز در حساب توئیتر خود با مردم بروکسل ابراز همدردی کرد.
در پی انفجارهای امروز صبح در فرودگاه و متروی بروکسل ده ها تن کشته و مجروح شده اند. مقامات بلژیکی با تعطیلی خدمات حمل و نقل شهری از مردم خواسته اند تا از خانه یا محل کار خود خارج نشوند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در واکنش به حملات تروریستی در بلژیک گفت: ترکیه در کنار متحد خود بلژیک جای دارد.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه ترکیه با سازمانهای تروریستی بدون درنظرگیری نام و عنوان آنان ادامه خواهد یافت، گفت: ترکیه در این روز سخت و دشوار در کنار بلژیک جای دارد، ترکیه به عنوان کشوری که در معرض حملات پست سازمانهای تروریستی قرار گرفته است رنج و درد مردم بلژیک را درک می کند.

وی با اشاره به حملات انتحاری دو هفته قبل در آنکارا و حمله انتحاری روز شنبه در استانبول گفت: این بار نیز بروکسل مورد حمله قرار گرفته است. تروریستها به ارزش انسانی و اخلاقی پای بند نیستند و روشهای پست آنان نیز متفاوت از یکدیگر نمی باشد.
وی بر اعلام آمادگی ترکیه جهت هر گونه حمایت از بلژیک تاکید کرد.

کد خبر 328662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha