دوشنبه ۹ مهر ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری ونزوئلا گفت: مراکز بهداشتی و آموزشی را که از الگوی انقلاب بولیواری پیروی نمی‌کنند دولتی اعلام خواهد کرد.

به نوشته ال موندو، هوگو چاوز در برنامه تلویزیونی الو پرسیدنته اعلام کرد که در صورتی که کلینیک‌های پزشکی خصوصی حق ویزیت‌های خود را پایین نیاورند و ساختار خود را بازسازی نکنند، دیگر تحمل آن‌ها جایز نخواهد بود.

ماه آوریل سال 2006 نیز دولت ونزوئلا اعلام کرده بود در صورتی که کلینیک‌های پزشکی و و درمانی مقررات دولتی در زمینه قیمت دارو‌ها و ارائه خدمات پزشکی با کیفیت مناسب را رعایت نکنند، دولت آن‌ها را به تملک خود در خواهد آورد.

دو هفته قبل نماینده کلینیک‌های دارویی خصوصی ونزوئلا پیشنهادی از قیمت‌ها برای ارائه دارو و خدمات در مراکز بهداشتی خصوصی را به پارلمان این کشور تقدیم کرد که این پیشنهاد با مخالفت نمایندگان پارلمان مواجه شد و یکی از نمایندگان پارلمان ونزوئلا در این باره اعلام کرد که این پیشنهاد مناسبی نبود زیرا در آن قیمت‌ها 25 تا 30 درصد بالاتر از حد مصوب دولت ارائه شده بودند.

از سویی دیگر هوگو چاوز نسبت به عدم رعایت مبانی انقلاب بولیواری در مراکز آموزشی هشدار داد و اعلام کرد که در صورت عدم رعایت این مبانی و سرفصل‌ها، مراکز آموزشی خصوصی را ملی اعلام خواهد کرد.

طی شش سال اخیر دولت چاوز اقداماتی را جهت ترویج الگوی آموزشی بولیواری در موسسات آموزشی ونزوئلا انجام داده است. بر مبنای این الگو آموزش رایگان، عمومی اجباری و با کیفیت بالا در موسسات آموزشی ونزوئلا نهادینه می‌شود.

هوگو چاوز همچنین درر برنامه الو پرسیدنته تاکید کرد که از مارکسیسم، حمایت نمی‌کند و تنها به دیدگاه‌های سیاسی کارل مارکس ایدئولوگ نظام‌های کمونیستی احترام می‌گذارد.

کد خبر 32866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز