سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

پرویز پرستویی: به‌عنوان بازیگر دقیق دیدن چهره مردم را بخش مهمی از حرفه خود می‌دانم. این عادت به نگاه کردن سال‌هاست که با من است و به اعتقادم شناخت جامعه و مردم از همه اقشار و طیف‌ها مهم‌ترین سرمایه‌ای است که یک بازیگر می‌تواند داشته باشد.

پرویز پرستویی

 آنقدر مهم كه مي‌توانم بگويم براي رسيدن به بازي درست هر كاراكتري به داشته‌ها و تصاويري كه از مردم در ذهنم حك شده رجوع مي‌كنم. البته نه به اين معنا كه بخواهم از رفتار و كردار آدم‌هاي واقعي كپي‌برداري كنم، ولي شناخت افراد جامعه كدهاي لازم براي رسيدن به شخصيت موردنظر را دراختيارم مي‌گذارد. اين عادت به ديدن چهره‌ها و تجربه زيستن باعث مي‌شود تصويري درست و قابل استناد از جامعه در ذهن انسان ثبت شود؛ جامعه‌اي كه طيف‌ها و طبقات مختلف آن‌را شكل داده‌اند و هم شامل كاسب خرده‌پاي ميدان شوش مي‌شود و هم تاجر موفق ساكن در ميدان محسني.

ما يك غيرت ايراني داريم كه هميشه در بزنگاه‌ها به دادمان رسيده است. مردم خوبي كه با همه گرفتاري‌ها آنجا كه بايد در صحنه باشند مي‌آيند و اتفاقا نشان هم داده‌اند كه توقع چيز عجيب و غريبي را هم ندارند. اين ملت بيش از هر چيز احترام مي‌خواهند و اميد. سال گذشته در همين روزها كه همه درگير گرفتاري‌هاي آخر سال و خريد شب عيد بودند گروهي به نمايندگي از ملت ايران در حال مذاكره با كشورهاي 1+5 بودند. مذاكره براي اينكه حق ملت ايران و احترامي كه شايسته مردم ماست را بازستانند.

اين گروه به سرپرستي دكتر ظريف همه تلاش‌شان را كردند كه آينده‌اي بهتر براي مملكت رقم بخورد و به يك معني شادي را براي مردم به‌ارمغان بياورند. چند وقت پيش آقاي عراقچي ميهمان برنامه «خوشا شيراز» بود. با دوستان اين برنامه تماس گرفتم و خواستم به من امكان ارتباط بدهند، ديدم اين بهترين فرصت براي تشكر از ايشان و همراهانشان است كه از شب و روزشان گذشتند تا براي اين مملكت يك اتفاق خوب بيفتد.

البته هنوز ما انعكاس اين اتفاق را به‌خصوص به‌لحاظ اقتصادي خيلي نمي‌توانيم در جامعه ببينيم. كمااينكه همچنان شرايط اقتصادي كشور نامطلوب است و وضع معيشت مردم هنوز درست نشده. البته ما ياد گرفته‌ايم كه به‌هرشكلي اين سفره شب عيد را برپا كنيم. اين سفره براي اين است كه هواي همديگر را داشته باشيم و با يكديگر همدل باشيم. اميدوارم اين اميدي كه در دل مردم جوانه زده تداوم داشته باشد و آينده‌اي بهتر در انتظارمان باشد.

  • بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون
کد خبر 328402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha