همشهری آنلاین: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود. کاهش مدت زمان انتظار مسافران و افزایش خدمات رفاهی در بنادر از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی سال ۹۵ است.

sea

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ؛ مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان کاهش مدت زمان انتظار مسافران و افزایش خدمات رفاهی در بنادر را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی سال 95 اعلام کرد.

محمد محسنی گفت : افزایش ظرفیت شناورهای ناوگان مسافری دریایی از بندرعباس به مقصد جزایر قشم و هرمز از 43 فروند به 45 فروند از اقدامات طرح نوروزی است.

وی افزود: ظرفیت صندلی‌های شناورهای مسافری فعال در نوروز 95 در این مسیرها از چهار هزار و 66 به چهار هزار و 300 صندلی افزایش یافته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان گفت: امسال برای اولین بار در طرح نوروزی سفرهای دریایی، امکان خرید بلیت شناورها به صورت اینترنتی برای مسیر بندر شهید حقانی به قشم و هرمز از طریق سامانه www.hamdticket.ir در تمام نقاط کشور فراهم شده است.

وی اضافه کرد: ساختمان پایانه مسافری بندر شهید حقانی به مساحت 3500 مترمربع آماده ارائه خدمات رفاهی به مسافران است ضمن اینکه نهادهای خدمات رسان در این ساختمان مستقر خواهد شد.

محسنی با اشاره به هماهنگی های مناسب با سازمان تاکسیرانی و شهرداری بندرعباس، افزود: ارتقای 100 درصدی ناوگان تاکسیرانی در بندر شهید حقانی و افزایش تعداد تاکسی ها از 50 به 100 دستگاه، خرید 5 دستگاه وانت بار و ارتقای ظرفیت خودروهای برقی از 105 به 148صندلی در محوطه این بندر از دیگر امکانات فراهم شده برای مسافران دریایی نوروز 95 است.

به گفته این مقام مسئول، تعمیر اساسی 21 پست اسکله شناور در بزرگترین بندر مسافری کشور و همچنین نصب سیستم روشنایی و آتش نشانی روی این اسکله ها اجرایی شده تا ضریب ایمنی پهلوگیری شناورها و پیاده و سوار شدن مسافر و معلولین افزایش یابد.

وی افزود: ایستگاه ثابت همیار ناجی نیز در بندر شهید حقانی آماده است تا در صورت نیاز از این ظرفیت برای امدادرسانی هرچه بهتر استفاده شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان ضمن بیان این مطلب که طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی از 25 اسفند آغاز می شود و تا 15 فروردین 95 ادامه دارد، کاهش مدت زمان انتظار مسافر و افزایش خدمات رفاهی در بنادر مسافری را از جمله اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

بیش از 95 درصد کل سفرهای دریایی کشور در بنادر مسافری استان هرمزگان انجام می‌شود.

کد خبر 328045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha