علی‌اصغر محمدی: هفته آخر سال رسیده و بازهم بسیاری مدارس زودتر از آنچه در قانون و تقویم آموزشی مشخص شده به پیشواز تعطیلات عید نوروز رفته‌اند، از سوی دیگر برخی مدارس هم برای اینکه دانش‌آموزان به مدرسه بیایند تا ۲۶اسفند امتحان میان ترم تعیین کرده‌اند.

محمد فاضل مشاور وزير آموزش و پرورش و مديركل دفتر وزارتي با تأكيد بر رعايت تقويم آموزشي از سوي همكاران فرهنگي در سطح كشور به همشهري گفت: «مدارس سراسر كشور تا 26اسفند امسال داير هستند و مديران مدارس حق تعطيلي واحدهاي آموزشي زودتر از 26اسفند را ندارند.»‎ اين خبر را مديركل آموزش و پرورش استان تهران نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس تكرار كرده است اما طبق بررسي‌هاي خبرنگار همشهري برخي مدارس از امروز نيمه تعطيل هستند.

پدر يك دانش‌آموز پايه اول يكي از دبستان‌هاي منطقه 4به همشهري گفت: «به پسرم گفته‌اند كه از شنبه 22اسفند مي‌تواند همراه خانواده به مسافرت برود و معلم درس جديد نمي‌دهد، اما من و مادرش هر دو كارمند هستيم و اگر مدرسه داير نباشد يكي از ما بايد در خانه بماند و از فرزندمان مراقبت كند.»

مادر يك دانش‌آموز دبيرستان در منطقه3هم با انتقاد از وضعيت نابسامان مدارس خطاب به مسئولان آموزش و پرورش مي‌گويد: «وزير آموزش و پرورش مدعي است كه نمي‌توان تعطيلات مدارس را ساماندهي كرد، از طرفي دولت تمايل دارد تقويم آموزشي رعايت شود، ‌خب پس چرا نظارتي بر مدارس وجود ندارد؟»

يك شهروند در تماس با روزنامه اعلام كرده است در روز چهارشنبه اين هفته در برنامه فرزندش يك امتحان درسي گذاشته‌اند تا همه دانش‌آموزان مجبور باشند به مدرسه بيايند. چنين انتقادهايي از شهرهاي مختلف نيز به روزنامه منعكس شده است. نبود وحدت رويه و صوري بودن خبرهاي اعلامي از سوي مسئولان براي داير بودن مدارس گلايه اصلي مردم است.

کد خبر 327950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha