همشهری آنلاین: دو کتاب «حماسه‌ امام علی (ع)» سروده مهدی شفیعی و «کتاب کوچک عشق» نوشته اسماعیل فیروزی در فهرست نهایی جایزه زیباترین کتاب‌های جهان قرار گرفتند.

کتاب

به گزارش سرویس ادبیات و نشر ایسنا، «حماسه‌ امام علی (ع)» و «کتاب کوچک عشق» در فهرست نهایی برگزیدگان برای کسب جایزه لایپزیک بودند، اگرچه در نهایت، ایران نتوانست این جایزه را دریافت کند و کتاب‌هایی از کشورهای هلند، چین، جمهوری چک، بلژیک، اتریش، نروژ، ونزوئلا و آلمان جوایز این مسابقه را گرفتند.

جوایز مسابقه زیباترین کتاب‌های جهان از میان 600 عنوان کتاب از 32 کشوری که حق حضور در این مسابقه‌ را دارند و پس از دو روز داوری فشرده در لایپزیک آلمان، به برگزیدگان داده شدند. هفت داور از کشورهای اتریش، بلژیک، لهستان، ایتالیا، پرتغال، آلمان و برزیل داوری این مسابقه را برعهده داشتند.

مراسم اعطای جوایز به برندگان 18 ماه مارس برابر با 28 اسفندماه 1394 در نمایشگاه کتاب لایپزیک برگزار خواهد شد و در میان 64 کتابی که از 24 کشور به‌ مرحله‌ نهایی راه یافته‌اند، دو کتاب «حماسه‌ امام علی (ع)» و «کتاب کوچک عشق» از ایران نیز جای داشتند.

«حماسه‌ امام علی (ع)» از انتشارات کتاباران و شامل اشعاری سروده‌ مهدی شفیعی با ویراستاری محمدمهدی عقیلی و تصویرگری آنیتا هاشمی‌مقدم است که طراحی گرافیک آن را مجید زارع انجام داده است. «کتاب کوچک عشق» نیز از انتشارات حوض نقره، نوشته‌ اسماعیل فیروزی، با تصویرگری ملیحه عینعلی است که طراحی گرافیک آن را نسیم آتشین‌جان انجام داده است.

پیش‌تر نیز دوبار کتاب‌های ایرانی به‌ فهرست نهایی برگزیدگان این مسابقه راه یافته بودند. در سال 2014 کتاب‌های «سنگ سلام» و «ترکه‌های آلبالو» هر دو از انتشارات عصر داستان در میان انتخاب‌شدگان بودند و کتاب «سنگ سلام» جایزه‌ این مسابقه را دریافت کرد. سال 2013 نیز کتاب «دخیل عشق» از انتشارات عصر داستان در فهرست نهایی مسابقه قرار داشت. طراحی گرافیک این سه عنوان را هم مجید زارع انجام داده بود.

کتاب‌های برگزیده‌شده به‌طور کامل بار دیگر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در ماه اکتبر 2016 به‌نمایش درخواهند آمد.

انتشارات شباویز، نماینده‌ بنیاد هنر کتاب‌آرایی آلمان در ایران است و هر سال، زیباترین کتاب‌های ایرانی را از میان آثار دریافت‌شده انتخاب می‌کند.

 

کد خبر 327859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha