مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام بررسی افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر گفت: اعضای کمیسیون با افزایش متوسط ۱۲درصدی بلیت مترو و اتوبوس موافقت کردند.

به گفته اقبال شاكري، با توجه به شرايط حاكم بر جامعه ازجمله قطع مقطعي بيمه تاكسيرانان و تك نرخي شدن قيمت سوخت، اعضاي كميسيون تصميم گرفتند نرخ كرايه تاكسي به‌طور متوسط 15درصد افزايش پيدا كند. وي با اشاره به اينكه با توجه به هزينه‌هاي تاكسي براي تاكسيرانان، نرخ تورم و افزايش قيمت‌ها، موضوع افزايش كرايه تاكسي در كميسيون عمران بررسي شد، اظهار كرد: در نهايت به نرخي رسيديم كه با نرخ تورم همخواني داشته و اعتراض كمتري را به‌دنبال دارد. شاكري با بيان اينكه بايد به اين نكته دقت كنيم كه هزينه‌هاي تاكسي هر سال افزايش پيدا مي‌كند و تاكسيرانان فقط از طريق كار با تاكسي امرار معاش مي‌كنند، تصريح كرد: به همين دليل، در اعلام نرخ كرايه تاكسي بايد وضعيت رانندگان تاكسي را درنظر بگيريم.

وي با اشاره به اينكه مصوبه افزايش نرخ كرايه‌ها براي سال جديد، ديروز از شوراي شهر راهي شوراي‌عالي ترافيك شد تا در آنجا نهايي شود، اظهار كرد: ما بايد قبل از سال‌95 اين مصوبه را به فرمانداري تهران ارائه كنيم تا آنها روي آن نظر بدهند و در نهايت، براي قانوني شدن به استانداري تهران برود. شاكري با بيان اينكه استانداري تهران مشخص نيست در چه تاريخي اين مصوبه را اجرايي و عملياتي مي‌كند، تصريح كرد: معمولاً مسئولان مربوطه براي خودشان ملاحظاتي را درنظر مي‌گيرند تا براساس آن نظر نهايي خود را اعلام كنند. رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اينكه افزايش كرايه تاكسي تا زماني كه استانداري تهران نرخ‌هاي جديد را اعلام نكند، كاملا غيرقانوني است، خاطرنشان كرد: تا قبل از اجراي رسمي مصوبه جديد، كسي حق افزايش كرايه تاكسي را ندارد.

کد خبر 327294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha