جواد عزیزی: برخورد تریلی حامل گازوئیل با اتوبوس مسافربری در کیلومتر 85 جاده چابهار- ایرانشهر، آتش‌سوزی دلخراشی را سبب شد که مرگ 24 نفر را در میان شعله‌های آتش رقم زد.

20 نفر از مسافران که توانستند از دریچه‌های سقف اتوبوس خود را نجات دهند، به خاطر سوختگی به بیمارستان‌  چابهار و درمانگاه‌های این شهر انتقال یافتند.

حادثه مرگبار ساعت 19 و 50 دقیقه ششم مهر و زمانی رخ داد که تانکر حامل گازوئیل به‌دنبال برخورد با اتوبوس مسافربری آتش گرفت و با نفوذ مقداری از سوخت تانکر به زیر اتوبوس، شعله‌های آتش مسافران محبوس شده در اتوبوس را احاطه کرد.

« روی صندلی خوابیده بودم که به‌دنبال تکان‌های شدید اتوبوس از خواب پریدم، اتوبوس از روبه‌رو با یک تانکر حامل گازوئیل برخورد کرده و راننده و برخی از مسافران که در قسمت جلوی اتوبوس بودند، به شدت مجروح شده بودند.

در همین هنگام تانکر حامل سوخت آتش گرفت و به‌دنبال آن اتوبوس واژگون شد. همه ما گیر افتاده بودیم و مقدار زیادی گازوئیل که از تانکر خارج شده بود به زیر اتوبوس نفوذ کرد. ناگهان شعله‌های آتش عقب اتوبوس را در برگرفت، همه مسافران سعی داشتند از دریچه‌های سقف اتوبوس خود را نجات دهند.»

اینها اظهارات مهدی-ن،  سرباز جوانی است که قرار بود همراه یکی از هم‌خدمتی‌هایش، متهمی را از مشهد به زندان چابهار انتقال دهد.

او که در این حادثه دچار سوختگی شده بود، پس از انتقال به بیمارستان امام علی‌ چابهار تحت‌درمان قرار گرفت  و  همخدمتی‌اش در این حادثه دچار شکستگی لگن شده و همچنان در بیمارستان بستری است.

مهدی ادامه می‌دهد: «صدای جیغ‌زن‌ها و فریاد مردها فضای اتوبوس را پر کرده بود و هرکس به‌دنبال راهی برای فرار از آتش می‌گشت. دریچه‌ها تنگ‌تر از آن بودند که همه مسافران بتوانند خودشان را از محاصره آتش نجات دهند و هر کس در تلاش برای نجات خودش بود. آتش بیشتر و بیشتر می‌شد و گرمای داخل اتوبوس طاقت‌فرسا شده بود.

من هم به‌دنبال بقیه خودم را از دریچه بیرون کشیدم اما در همین هنگام آتش تمام اتوبوس را احاطه کرد و زن جوانی که بچه‌ای در بغل داشت و سعی می‌کرد خودش را نجات دهد جلوی چشمان من جان باخت.

شدت آتش سوزی به حدی بود که فقط تا چند متری اتوبوس می‌شد جلو رفت و برای همین نتوانستیم هیچ کاری برای دیگر مسافرانی که در اتوبوس مانده بودند انجام دهیم. دقایقی بعد آمبولانس‌های امداد سر رسیدند تا ما را برای مداوا به بیمارستان ببرند و دیگر چیزی ندیدم.»

ابهام در شناسایی اجساد

به‌دنبال این حادثه مرگبار، تیم‌های مختلف امدادی اورژانس و آتش‌نشانی به سرعت خود را به محل رسانده و پس از اطفای حریق، اجساد قربانیان به بیمارستان انتقال یافت.

سوپر وایزر  بیمارستان امام علی با اشاره به اینکه تا کنون فقط اجساد 13 نفر از قربانیان حادثه تفکیک شده است گفت: شدت سوختگی به حدی است که شناسایی اجساد و تفکیک آنها به سختی انجام می‌شود.

از طرفی این اتوبوس در طول مسیر مسافران زیادی را سوار و پیاده کرده و همین امر باعث شده تا برای شناسایی اجساد با مشکل روبه‌رو شویم.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که 3 سال پیش نیز به‌دنبال بر خورد یک تانکر سوخت حامل بنزین با ۱۱ کامیون و اتوبوس دیگردر نزدیکی پایگاه ایست و بازرسی «نصرت آباد» زاهدان انفجار شدیدی رخ داد و 100 مسافر در شعله‌های آتش سوختند.

کد خبر 32719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز