مرد شیاد برای سرقت خودروهای لوکس از ترفند خاصی استفاده می‌کرد. او ابتدا وانمود می‌کرد که یک خریدار واقعی است و حتی پای قرارداد می‌رفت و پول پرداخت می‌کرد اما دقایقی بعد برادرزن‌هایش وارد عمل می‌شدند و پول‌ها را از فروشنده زورگیری و خودرو را سرقت می‌کردند.

نقشه پیچیده تبهکاران برای سرقت خودروهای لوکس

اولين مورد از سرقت‌هاي سريالي اعضاي اين باند مدتي قبل به مأموران كلانتري 169مشيريه گزارش شد. شاكي به مأموران گفت كه سرنشينان يك موتورسيكلت آپاچي سفيدرنگ، با تهديد چاقو مبلغ 20ميليون تومان پولي كه او چند دقيقه قبل بابت فروش خودروي زانتيايش به‌عنوان پيش‌پرداخت گرفته بود را سرقت كرده‌اند. اظهارات اين مرد نشان مي‌داد به‌احتمال زياد زورگيران از قبل او را زيرنظر گرفته و با نقشه قبلي اين سرقت را رقم زده‌اند. از طرفي سارقان كيف دستي شاكي را نيز كه قولنامه فروش خودرو، مدارك و سوئيچش داخل آن قرار داشت با خود برده بودند و اين امكان وجود داشت آنها سراغ خودروي وي كه در پاركينگ بود نيز بروند. همان موقع بود كه مأموران همراه با شاكي به پاركينگ رفتند و متوجه شدند دقايقي قبل چند نفر زانتيا را از پاركينگ خارج كرده‌اند.

براي شناسايي زورگيران، مأموران بايد اطلاعات بيشتري از آنها به‌دست مي‌آوردند. به همين دليل تحقيقات از مالباخته ادامه يافت. او گفت: چند روز قبل كه براي فروش خودروام در روزنامه آگهي داده بودم مردي به نام رضا تماس گرفت و گفت مشتري زانتياست. روز حادثه او سوار بر يك خودروي آزرا سراغم آمد و با هم قرارداد نوشتيم و 20ميليون تومان به‌عنوان پيش‌پرداخت دريافت كردم و خودرو را به پاركينگ برديم. قرار شد سوئيچ نزد من و قبض پاركينگ نزد او بماند و بعد از تسويه حساب كامل سوئيچ را به او بدهم. شاكي ادامه داد: 2نفري از پاركينگ بيرون آمديم و او من را سوار خودرويش كرد و كمي جلوتر پياده شدم اما ناگهان يك موتورسيكلت آپاچي سفيدرنگ كنارم توقف كرد و 2جوان با چاقو به من حمله و كيفم كه پول‌ها و مدارك و سوئيچ داخلش بود را زورگيري كردند.

كارآگاهان كه از همان ابتدا به خريدار زانتيا مظنون شده بودند ديگر ترديدي نداشتند كه او در اين سرقت دست دارد. به همين دليل وي در عملياتي ضربتي دستگير شد. با اينكه او همدستي با زورگيران را انكار مي‌كرد اما كارآگاهان به اطلاعاتي دست‌يافتند كه نشان مي‌داد 2برادرزن وي به نام‌هاي فرشيد و وحيد از مجرمان سابقه‌دار هستند و ممكن است در اين زورگيري دست داشته باشند. در چنين شرايطي اين 2جوان نيز دستگير شدند و ضمن اعتراف به سرقت گفتند همه‌‌چيز زير سر شوهر خواهرشان است.

  • سرقت‌هاي سريالي

وقتي رضا تحت بازجويي‌ قرار گرفت، در اعترافاتش به چندين فقره سرقت ديگر با همين ترفند اعتراف كرد. او گفت: با همدستي 2برادرزنم چند خودروي لوكس ديگر مثل بي‌ام و، اسپورتيج و... را قولنامه مي‌كرديم و من حتي پيش‌پرداخت هم به صاحب خودروها پرداخت مي‌كردم و بعد از انتقال خودرو به پاركينگ قبض را پيش خودم نگه مي‌داشتم و در ادامه برادرزن‌هايم پول و سوئيچ را از صاحب خودرو زورگيري مي‌كردند. چون مدارك را هم در اختيار داشتيم به‌راحتي آنها را فروختيم.

سرهنگ رضا اميدي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر از شهرونداني كه با اين شيوه از آنها سرقت شده دعوت كرد براي شناسايي متهمان به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 327139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha