پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه اتریشی «آپا» چاپ وین نوشت: پس از لغو تحریم های هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران، آلمان در انتظار روابط حسنه با این کشور است تا صادرات خود را به این کشور تا پنج برابر افزایش دهد.

به گزارش ایرنا از وين این روزنامه در ادامه مطلب خود آورده است: منابع طبیعی ایران به قدری فراوان است که در مرحله نخست، برلین به دنبال صادرات خود به ارزش 10 میلیارد یورو در سال است.

آپا، همزمان با سفر «حمید چیت چیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران به آلمان و امضای قراردادهایی با شرکت های بزرگ این کشور افزود: برلین از چند ماه گذشته در حال سازماندهی شرکت های خود برای ورود به ایران است تا بتواند پس از لغو تحریم ها و سهولت دسترسی بانک ها برای انتقال پول، با یک برنامه ریزی دقیق بازار ایران را تصاحب کند.

این روزنامه یادآوری کرد: ایران دومین شریک تجاری آلمان در جمع کشورهای اروپایی است که حالا با توافق برجام و تمام شدن انتخابات در ایران، امید دارد همکاری های خود را مجدداً با شرکت های ایرانی احیا کند. ایران چهارمین ذخایر نفت و دومین ذخایر گاز جهان را داراست که این به منزله سرمایه گذاری آلمان ها به ارزشی حدود 170 میلیارد یورو است.

امروز همزمان با سفر وزیر نیرو به آلمان قرارداد بین زیمنس و مپنا با برگزاری آیینی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران و با حضور مهندس «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و «عباس علی آبادی» مدیر عامل شرکت مپنا و نیز نمایندگان 70 شرکت ایرانی امضا شد.
قدمت فعالیت زیمنس در ایران به 150 سال می رسد و امضای قرارداد همکاری بین این شرکت آلمانی با شرکت مپنا در روز چهارشنبه، نشانه امیدبخشی برای تعمیق همکاری ها بین دو کشور به شمار می‌رود.

کد خبر 327051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha