همشهری آنلاین: قطعاتی که در سواحل موزامبیک یافت شده است به احتمال زیاد به هواپیمای مسافربری ام اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی تعلق دارد.

MH۳۷۰

MH۳۷۰

وزیر حمل و نقل مالزی در روی صفحۀ توییتر خود اعلام کرده است قطعات یافت شده شباهت بسیاری به بویینگ ۷۷۷ دارد که روز هشتم مارس ۲۰۱۴ مفقود شد.

به گزارش يورونيوز ناپدید شدن این هواپیما یکی از معماهای تاریخ هوانوردی است و پس از دو سال جستجو هنوز هیچ اثری از این هواپیما که ۲۳۹ سرنشین داشته به دست نیامده است. این هواپیما از کوالالامپور عازم پکن بود اما بر فراز اقیانوس هند ناپدید شد.

قطعات مذکور توسط یک گردشگر آمریکایی در میان سواحل شنی کانال موزامبیک در نزدیکی شهر ویلانکولو کشف شده است.

در ماه ژوییه گذشته نیز قطعاتی از یک بال هواپیمای مسافربری در سواحل جزیرۀ رئونیون کشف شد که گفته می‌شود به این هواپیما تعلق داشته است.

جستجوها برای یافتن این هواپیما با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات از جمله یک ربات زیردریایی و با مشارکت چندین کشور انجام شد. در حال حاضر نیروی دریایی استرالیا عملیات جستجو برای یافتن اثری از این هواپیمای مسافربری را در اقیانوس هند به عهده دارد.
به نظر کارشناسان تیم جستجو، این هواپیمای مسافربری در بخش جنوبی اقیانوس هند سقوط کرده اما تاکنون محل دقیق سقوط این هواپیما یا بقایای آن ناشناس باقی مانده است.

کد خبر 327042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha