چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سند سجلی شهید سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی در ششمین گردهمایی روسای ایثارگران ادارات کل ثبت احوال سراسر کشور رونمایی شد.

حسین همدانی

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 16 مهر سال جاری، حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست های داعشی به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این گردهمایی گفت: خدمت به ایثارگران افتخاری است که نصیب خادمان خانواده های معزز شهدا و ایثارگران شده است.

وی با بیان اینکه خادمان جامعه ایثارگری در حال خدمت به افرادی هستند که خداوند با آنان معامله کرده، افزود: شهدا و ایثارگران عامل وحدت، شرف و عزت ایران اسلامی هستند.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: افتخار ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت به خانواده سه میلیون و 250 هزار نفری ایثارگران است، پس از انقلاب اسلامی، 230 هزار شهید، 505 هزار جانباز و حدود 42 هزار و 500 آزاده سرافراز تحت پوشش بنیاد قرار گرفته اند.

شهیدی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، همه ما مدیون ایثارگری ها و فداکاری های ایثارگران و خانواده های آنان هستیم زیرا آنان جان و مال و آسایش و آرامش خود را فدا کردند تا در آرامش زندگی کنیم. دیدارهای رئیس جمهوری با خانواده های شهدا و ایثارگران و انجام طرح سپاس در بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور دیدار و سرکشی از این خانواده های معظم بر اساس راهنمایی ها و منویات مقام معظم رهبری انجام می شود.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه جبران فداکاری و زحمات ایثارگران با هیچ خدمتی جبران پذیر نیست، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر منعکس کردن دیدار مسئولان با خانواده های شهدا و ایثارگران بمنظور ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده کشور تاکید دارند.

شهیدی خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال کشور 132 شهید، 69 آزاده و 585 جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است، این انقلاب هزینه های بسیاری برای کشور داشته و همه مسئولیم تا در حد توان در خدمت ایثارگران و خانواده های آنان باشیم.

وی با اشاره به تشکیل شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری نخستین جلسه این شورا به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری گفت: باید با همکاری هم برای ادای دین خود به شهدا و زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل های آینده انقلاب بکوشیم.

رئیس بنیاد شهید افزود: 22 اسفند ماه، همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره)، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است. در دو سال گذشته با همکاری سازمان ها و دستگاه ها گام های خوبی در راستای شناساندن این روز به جامعه برداشته شده است که بر اساس بررسی های انجام شده، شناخت مردم از روز شهید در سال 91 از یک درصد به 17 درصد در سال 92 و در سال 93 نیز به 35 درصد افزایش یافته است.

شهیدی با تاکید بر اینکه همه ملت ایران باید با فرهنگ شهادت، مقاومت و فداکاری ایثارگران و روز شهید آشنا شوند، گفت: کسب رضایت مقام معظم رهبری از بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با فعالیت های انجام شده به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، از بزرگترین دستاوردهای فعالیت های بنیاد در این زمینه به شمار می آید.

علیرضا آوایی، رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در ابتدای این گردهمایی بر تکریم ایثارگران، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران و توجه به نیازهای عاطفی، اعتقادی و اخلاقی این جامعه تاکید کرد و گفت: صیانت از زحمات، فداکاری ها، افکار و معنویات شهدا و ایثارگران و خانواده های معظم آناها از وظایف تمام مسئولان است.

مراسم رونمایی از سند سجلی شهید سردار همدانی با حضور و توسط مهدی همدانی فرزند شهید همدانی انجام شد.

کد خبر 327009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha