پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه کلیسای کاتولیک فیلم برنده اسکار «افشاگر» را ستود و متذکر شد که این فیلم به هیچ عنوان ضد کلیسای کاتولیک نیست.

افشاگر/ spotlight

به گزارش فارس، روزنامه «اوسرواتوره رومانو» متعلق به کلیسای کاتولیک در گزارشی، فیلم سینمایی «افشاگر» را به خاطر همدردی با قربانیان تجاوزات جنسی در طول تاریخ کلیسای کاتولیک ستود و متذکر شد که این فیلم به هیچ عنوان یک فیلم ضد کلیسای کاتولیک نیست.

مقاله نویس خبرگزاری رویترز نیز در واکنش به نوشته‌های این روزنامه نوشت: فیلم «افشاگر» در واقع صدای درد و رنج عمیق و شوک‌کننده افراد باایمانی است که با یک حقیقت وحشتناک روبرو شده‌اند. ولی اکنون آنچه واضح است این است که کلیسای کاتولیک بسیار نگران تصویری است که از این کلیسا ارائه می‌شود است نه اینکه به دنبال توجیح این اتفاقات باشد.

بنا بر این گزارش، فیلم سینمایی «افشاگر» براساس داستان واقعی عده‌ای از روزنامه‌نگاران روزنامه «بوستون گلوب» ساخته شده که در جریانات تحقیقات خود درمی‌یابند که صدها کشیش آمریکایی پس از کودک آزاری و اقدامات غیراخلاقی‌اشان به جای خلع درجه شده و به سزار اعمالشان برسند، به عنوان کشیش به منطقه‌ای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

با انجام این تحقیقات در سال ۲۰۰۲ و افشای حقیقت، تعداد زیادی از کشیش‌هایی که مرتکب چنین اعمال غیراخلاقی شده بوده بار دیگر در سراسر جهان محاکمه شدند.

فیلم سینمایی «افشاگر» به کارگردانی «تام مک‌کارتی»، صبح روز دوشنبه به وقت ایران برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد، «مایکل شوگار» مستقیما خطار به «پاپ فرانسیس» گفت: از کودکان محافظت کنید و   ایمان پیشه کنید.

کد خبر 327004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha