همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از به‌کارگیری روش نوین مبارزه فیزیکی با موش‌های تهران با همکاری اسپانیا خبر داد.

به گزارش شهرنوشت،‌ رضا قدیمی در اختتامیه همایش روش نوین مبارزه با جانوران مضر شهری که در هتل الوند برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال گذشته شرکت ساماندهی زحمات زیادی در حوزه کاهش کنترل جانوران موذی شهری داشته است چرا‌که در تهران با این میزان آلودگی اجازه نداریم که در این زمینه نیز اشتباه کنیم‌. روش‌‌های ما مبتنی بر روش‌های به‌روز دنیاست که 5 کشور اروپایی نیز این کار را آغاز کرده‌اند‌.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته این کار به مرحله اجرا در آمده است، خاطرنشان کرد: به همین منظور منافذ موش را با فوم تزریقی به مرحله اجرا در آوردیم که بیست سال ماندگاری دارد. این روش دربزرگترین کلونی‌های موش در خیابان‌های پایتخت بعداز 9 ماه رصد‌، موفقیت‌آمیز بود‌.

قدیمی ادامه داد: در این باره نیز باید مبارزه شیمیایی را کم کنیم و از کمک اصناف زباله‌ساز مانند اغذیه‌فروشی‌ها و فست‌فودی‌‌ها استفاده کنیم که به همین منظور با رؤسای این اتحادیه‌ها جلساتی برگزار شده تا پسماند غذای خود را مدیریت کنند‌.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و اتاق اصناف تصریح کرد: تمدید و صدور جواز جدید این اصناف‌، منوط به آموزش آنها است به‌طوری که تاکنون 20 هزار نفر در این زمینه آموزش دیده‌اند.

وی افزود: در گذشته درخصوص پناهگاه‌های موش با مخلوط کردن شیشه و ماسه می‌خواستند منافذ را کور کنند اما این موضوع کافی نبود چرا که با این روش زیر ریشه درختان و جایی که جمعیت موش‌هاست پر نمی‌شد. از سوی دیگر نیز تنها 30 تا 40 سانت با این روش منافذ پر می‌شدند که این روش نیز ثمربخش نبود به همین منظور با ورود این تکنولوژی به‌عنوان یک کلان‌شهر در این زمینه موفق خواهیم شد‌.قدیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه طی سه سال گذشته کشتار سگ‌های ولگرد در شهر تهران به هیچ عنوان انجام نشده است، خاطر‌نشان کرد: در این زمینه نیز 60 نیروی جوان آموزش دیده‌اند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با ابراز "در مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب 40 قلاده سگ را زنده گیری کردیم" ادامه داد: این کار طی 48 ساعت در 120 هکتار از نمایشگاه شهر آفتاب انجام شده است، این در حالی است که در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد متأسفانه شهرهای اطراف تهران اقدامی انجام نمی‌دهند و پایتخت در محاصره روستاها وشهرهاست به‌طوری که می‌توان گفت تهران میزبان سگ‌های ولگرد است.

قدیمی با بیان اینکه کلینیک سیار سگ‌های بدون صاحب برای درمان و واکسیناسیون این سگ‌ها راه اندازی شده است، افزود: در اطراف شهر تهران جنگل‌های زیادی داریم که محل زندگی سگ‌های بدون صاحب است که شهرداری تهران با راه اندازی کلینیک سگ‌های بدون صاحب در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته باشد‌.

کد خبر 326947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha