سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: علی سرابی بازیگری است که با تجربه ۱۵سال حضور روی صحنه تئاتر و کارگردانی نمایش، می‌خواهد سینما را هم تجربه کند.

تئاتر

او كه اين روزها نمايش «در خواب ديگران» نادر برهاني‌مرند را در ايوان شمس روي صحنه دارد، بارها در تلويزيون و سينما ايفاي نقش كرده و قصد دارد درصورت فراهم‌شدن شرايط، پشت دوربين برود و سال آينده يك فيلم بسازد.سرابي درباره موضوع نمايش در خواب ديگران به همشهري مي‌گويد:

اين نمايش به 3مقطع از تاريخ معاصر ايران مي‌پردازد و تبعات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي ماجراهاي تاريخي را در قالب اعضاي يك خانواده نشان مي‌دهد. در خواب ديگران دومين همكاري من با برهاني‌مرند پس از «كابوس‌هاي يك پيرمرد بازنشسته خائن ترسو» است كه به‌خاطر شخصيت كارگردان و غناي متن پيشنهاد بازي در آن را پذيرفتم. نمايش، چالشي براي بازيگران ندارد و قرار نيست بازيگر اتفاقي را رقم بزند و با نقش دست و پنجه نرم كند. در خواب ديگران ادبياتي دارد كه حال و روز جامعه ايران را بيان مي‌كند.

  • نمايش قصه‌گو با ادبيات سياسي

اين بازيگر تئاتر و سينما با بيان اينكه در خواب ديگران يك نمايشنامه قصه‌گوست، تأكيد مي‌كند: داستان اثر به‌گونه‌اي است كه تماشاگر سعي در دنبال كردن ماجرا دارد و داستان برايش جذاب است. هميشه در شرق دور و ايران، قصه حرف اول را مي‌زند. متأسفانه اين روزها فضا به‌گونه‌اي است كه نويسنده‌ها كمتر ميل به نگارش درباره مسائل روز دارند و اميدوارم روزي برسد كه نمايشنامه‌نويسان ما به موضوع‌هاي معاصر در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي بپردازند.

بازيگر نمايش «مرد بالشي» كه پيش از اين يك‌بار كارگرداني تئاتر را هم تجربه كرده، قصد دارد سال آينده دومين نمايش خود را در تماشاخانه مسعوديه روي صحنه ببرد. او در توضيح بيشتر مي‌گويد: در گروه بازيگري نمايش «برنارد مرده است» نتوانستم گزينه‌هاي مطلوب و مناسب را پيدا كنم و در انتخاب دوم بازيگران هم‌زمان مناسب براي تمرين نداشتيم، به همين دليل از اجراي نمايش راضي نبودم اما فكر مي‌كنم كار دوم بتواند رضايت خودم و تماشاگران را جلب كند.

  • ارديبهشت 95با خداي كشتار

سرابي قرار است از 15ارديبهشت 95 نمايش «خداي كشتار» را با ترجمه مائده طهماسبي كارگرداني كند. او كه تمرين‌هاي نمايش را تازه آغاز كرده، توضيح مي‌دهد: اين نمايش با خوانش متفاوت‌تر از كار آقاي عليرضا كوشك جلالي اجرا مي‌شود. مديريت تماشاخانه مسعوديه پيشنهاد اجرا داد و با پيشنهاد نويد محمدزاده، قرار شد خداي كشتار را روي صحنه ببريم. مارال بني‌آدم و ستاره پسياني در كنار محمدزاده و خودم در اين نمايش بازي مي‌كنيم.

بازيگر «لانتوري» در ادامه با اشاره به حضور در فيلم سينمايي «خشكسالي و دروغ» به كارگرداني پدرام عليزاده مي‌گويد: بازي در اين فيلم يك تجربه بزرگ براي من بود. هميشه در سينما نقش‌هاي 2و 3 به من پيشنهاد مي‌شد و مدت‌ها منتظر يك كار متفاوت بودم. اين فيلم متني درخشان دارد و با توجه به اينكه با سرمايه شخصي ساخته شده، اميدوارم روزي اكران شود.

  • فيلم اول با فيلمنامه يعقوبي

علي سرابي تجربه‌هاي زيادي در زمينه‌هاي مختلف ازجمله بازيگري، نمايشنامه‌نويسي و كارگرداني تئاتر داشته و تلاش مي‌كند سال آينده فيلم اول خود را بسازد؛ پروژه‌اي كه معتقد است با حضور محمد يعقوبي به‌عنوان فيلمنامه‌نويس مي‌تواند كاري خوب در سينماي ايران باشد. سرابي كه اين روزها در حال رايزني با تهيه‌كننده يا سرمايه‌گذار براي كليد زدن فيلم است، مي‌گويد: 2سال است خلاصه داستان فيلم را از يعقوبي دارم و ايشان قول نگارش فيلمنامه را هم داده است. اميدوارم توليد فيلم سال آينده آغاز شود.

کد خبر 326870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha