همشهری آنلاین: اجرای هفت خوان رستم با کتاب‌های پارچه‌ای کودکان را به فضای حماسی شاهنامه و پهلوانی‌های رستم برد.

Cloth books

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش‌زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این مطلب گفت: کتابخانه امید با همکاری دفتر کودک و نوجوان در ادامه برنامه‌های فرهنگی و ترویج خواندن، کارگاه جذاب قصه‌گویی را برگزار کرد.

به گفته وی در این کارگاه فرشته قبادی از قصه‌گویان با تجربه شورای کتاب کودک، هفت خوان رستم را با کتاب پارچه‌ای زیبایی اجرا کرد.

او با اشاره به اینکه تصاویر این کتاب با تکنیک رنگ و روغن توسط خانم امیره محمدهادی نقاشی شده بود، افزود: این کتاب کودکان را به فضای حماسی شاهنامه و پهلوانی‌های رستم می‌برد.

کفاش‌زاده گفت: همچنین کودکان با تمام شخصیت‌های قصه هفت خوان رستم که به شکل عروسک بازآفرینی شده بودند با بازی جذابِ بگرد و پیدا کن، ارتباط برقرار کردند و خود را به جای قهرمانان داستان دیدند. با این روش آنها خود را بخشی از میراث ادبی سرزمین قرار دادند و تبدیل به قهرمان‌های داستان شاهنامه شدند.

کفاش‌زاده با اشاره به برگزاری کارگاه درمانگاه کتاب در کتابخانه امید افزود: این کارگاه برای آشنایی کودکان با عوامل آسیب‌رسان به کتاب و نحوه برخورد درست با این عوامل برگزار شد.

وی افزود: کودکان در این کارگاه از طریق بازی و تخیل، خود را به سفر در زمان گذشته بردند و کاغذ را از زمانی که در جنگل‌های دور به صورت درخت بوده متصور شدند. سپس مراحل مختلف تبدیل چوب به کاغذ را تجربه کردند و در انتها بچه‌ها به دو گروه تقسیم شدند، گروه حشرات که کاغذها را می‌جوند و می‌خورند و از بین می‌برند و گروه کاغذها که باید از آنها در برابر عوامل خطرناک حفاظت شود.

به گفته کفاش‌زاده کودکان در این کارگاه همچنین با روش نگهداری درست کاغذ و کتاب، شرایط هوادهی و پاکسازی کتاب آشنا شدند.

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همچنین گفت: بازی و قصه‌‌گویی یکی از بهترین روشهای یادگیری برای این گروه سنی است که می‌تواند در فرایند رشد و تکوین شخصیت کودکان نقش به سزایی را بازی کند.

کد خبر 326450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha