جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شرایطی شامگاه امروز (شنبه ۸ اسفند) در تالار وحدت به پایان می‌رسد که علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۷ اسفند از نمایشگاه آثار برگزیده این رویداد هنری در مؤسسه فرهنگی هنری صبا بازدید کنند.

هنر تجسمی

به گزارش همشهري، مؤسسه صبا امسال هم در چند بخش ميزبان آثار هنرمندان جوان و پيشكسوت حاضر در جشنواره هنرهاي تجسمي فجر است. فصل آغازين نمايشگاه به نمايش آثار نگارگري فرح اصولي اختصاص يافته و لته‌هاي بزرگ نقاشي در كنار ويدئوآرتي از نقاشي‌هاي وي فضايي خلاقانه به‌وجود آورده است. در سالن خيال هم آثار نقاشي هنرمنداني چون رضا نصرتي، احسان روح‌الامين، مريم فرزاديان و... در سبك‌هاي مختلف به نمايش درآمده است.

در يك سالن ديگر از مجموعه صبا مي‌توان آثار قدمايي چون احمد اسفندياري، كامبيز درمبخش، نيما پتگر و... را به تماشا نشست. جعبه قلم‌مو، پالت رنگ، لباس كار نقاش، عكس‌ها و دست‌نوشته‌هاي قديمي و لابه‌لاي آنها مشق‌كاري‌هاي نقاشي كافي است تا هر هنردوستي را به مرور خاطرات گذشته و زندگي هنري هنرمندان دعوت كند. همه اين آثار در كنار هم يك مجموعه و چيدمان هنري موفق و تازه را مقابل ديدگان علاقه‌مندان به نمايش مي‌گذارد.

در نمايشگاه هنرهاي تجسمي فجر آثاري متفاوت روي ديوارها و كف زمين مؤسسه صبا جا گرفته‌اند كه از آن جمله مي‌توان به اثري از معصومه رضازاده اشاره كرد. اين كار زناني را به‌صورت برجسته با اجرايي مدرن در قالب طراحي‌هاي سنتي روي قطعاتي از چوب نشان مي‌دهد. عكس‌هاي صمد قربان‌زاده، شيرهاي سنگي خالكوبي‌شده صادق ادهم و چند اثر در قالب هنر چيدمان در بخش‌هايي ديگر از نمايشگاه به نمايش درآمده است.

در اثر گهواره‌هاي خالي كريم الله‌خاني، با هر تكان ناگهان صداي گريه نوزادي با موسيقي حزن‌آلود به گوش مي‌رسد كه شايد مفهومي استعاري را به مخاطب منتقل مي‌كند. نقش زن قجري روي چوب و مجسمه‌هاي عشق و عرفان فريبا دادگر از ديگر آثار چيدمان است كه حس و حالي خاص به مخاطبان مي‌دهد. اين هنر در عين تلفيق انواع مواد و فضاسازي‌هاي هدفمند، نوعي پازل هنري را پيش روي تماشاگران مي‌چيند تا به آنها در درك موضوع كمك كند.در سوي ديگر نمايشگاه ويدئوآرت‌هاي متفاوت سعي در انتقال مفاهيمي خاص دارند و در سالن خيال شرقي، آثار هنرمندان مكزيك به نمايش درآمده كه از آن جمله مي‌توان به عكس‌هاي تينا مودوتي در ژانر اجتماعي اشاره كرد. اين آثار لحظات خاص زندگي مردم مكزيك را از دريچه دوربين هنرمند ثبت و ضبط كرده‌اند.

  • الهه رحماني خاكي
کد خبر 326352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha