همشهری آنلاین: دبیر شورای نگهبان گفت: انتخابات تیر سه شعبه‌ای است که شعبه‌های آن انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی را هدف گرفته و «نه» به آنها است.

جنتی آیت‌الله

به گزارش ایرنا، آیت الله احمد جنتی پس از انداختن رای خود در صندوق سیار در شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد اهمیت رای دادن در ساعات اولیه آغاز انتخابات اظهارداشت: دستور اسلام است که کار خیر را هر چه زودتر باید انجام دهیم، برای اینکه اگر به تاخیر بیافتد ممکن است اتفاقی رخ دهد.

وی ادامه داد: این وظیفه اسلامی است و بنده هم به شما سفارش می‌کنم هر کار خیری را می‌خواهید، انجام دهید زودتر باشد و آن را به عقب نیندازید.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: این هم یک وظیفه شرعی و از وظایف واجب است و بنده هم در اولین فرصت که صندوق سیار به شورای نگهبان آمد، حاضر شدم.

آیت الله جنتی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد نتایج نهایی انتخابات گفت: توصیه بنده به کسانی که در این انتخابات موفق شده اند، این است که خودشان قانون را قبول داشته و به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: گزارش‌های زیادی به بنده داده‌اند که برخی از نامزدها در خیابان‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت تبلیغاتی دارند و اگر بنا باشد از اول که هنوز رای نیاورده‌اند قانون را زیر پابگذارند، بعد از این می‌خواهند در مجلس چه کنند؟

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تصریح کرد: آنها اگر به مجلس می‌روند اولویت‌ها را در نظر بگیرند و اولویت‌ها در درجه اول مسائل انقلابی و فرهنگی و بعد مسائل اقتصادی است.

آیت الله جنتی تصریح کرد: آنها باید درد مردم را بشناسند و خودشان دردمند باشند و اگر کسی درد ندارد، نمی‌تواند به حال دردمند برسد و اگر کسی ثروتمند باشد نمی‌تواند درد فقیر را بفهمد.

وی ادامه داد: بنابراین از حالا می‌گویم اکر کسانی که به مجلس می‌روند دارای ثروت‌های کلان باشند هیچ امیدی به آنها که فکری به حال بیچارگان و افراد مستضعف کنند، نداریم.

وی در پاسخ به سوالی شاخص‌های انتخاب اصلح را انقلابی و ضد استکباری بودن بیان کرد و یادآور شد: حتما در مقابل مستکبرین و بخصوص آمریکا، مواضع رهبری را داشته باشند و در مجموع همه مواضع رهبری را قبول داشته باشد و از مبارزات با دشمنان در حمایت از مستعضفین باشند و موضوع ضد اشرافی را رعایت کنند زیرا کسانی که خود تجملاتی هستند، نمی‌توانند به فکر بیچارگان باشند و حتما باید ضد اشرافی باشد تا بتواند خدمت کند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: مردم ما انتظار دارند نمایندگان همانند خودشان باشند، ولایت فقیه را قبول داشته باشند، آنها باید ولی فقیه را نه با زبان و قلم، بلکه با همه وجودشان قبول داشته باشند.

آیت الله جنتی به نمایندگانی که انتخابات می‌شوند، توصیه کرد که مواضع رهبری را به صورت یک تابلو در مقابل چشمانشان داشته باشند و در هر مورد از آنان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این رای گیری تیراندازی و تیر سه شعبه‌ای است که شعب آن انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی را هدف گرفته و این انتخابات نه به آنهاست.

کد خبر 326322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha