همشهری آنلاین: جمعی از شاعران کشور چهارشنبه 4 مهر در حضور مقام معظم رهبری سروده‌های خود را قرائت کردند.

در شب‌ میلاد کریم‌ اهل‌ بیت‌ حضرت‌ امام‌ حسن‌ مجتبی‌‌علیه‌ السلام‌‌ ‌جمعی‌ از شاعران‌ پیشکسوت‌ و جوان‌ کشور در حضور حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌‌ سروده‌های‌ خود را در وصف‌ پیامبر اعظم‌‌ص‌‌ ‌اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌‌علیهم‌ السلام‌‌ ‌شهیدان‌ انقلاب‌ اسلامی‌‌ دفاع‌ مقدس‌ و همچنین‌ اشعاری‌ با مضامین‌ دینی‌ و اجتماعی‌‌ قرائت‌ کردند‌.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌‌ این‌ جلسه‌ صمیمی‌ را جلسه‌ای‌ نمادین‌ برای‌ تجلیل‌ از شعر و شاعر برشمردند و خاطرنشان‌ کردند‌ هنر شعر بعد از انقلاب‌ اسلامی‌ حرکت‌ رو به‌ رشد خود را آغاز کرده‌ است‌ و انتظار می‌ رود این‌ حرکت‌ مبارک‌ در ترسیم‌ منحنی‌ رشد خود به‌ نقطه‌ اوج‌ تاریخی‌ برسد‌.

ایشان‌ وجود فکر و قالب‌ نو‌ مضمون‌ یابی‌ و ترکیب‌های‌ بدیع و استفاده‌ خوب‌ از کلمات‌ را از ویژگی‌های‌ بارز شعرای‌ این‌ دوران‌ برشمردند‌.

حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌ تجلیل‌ و تکریم‌ شاعران‌ جوان‌ را ضروری‌ دانستند و خاطر نشان‌ کردند‌ شعر شعرای‌ جوان‌ ما‌ حقیقتا از برخی‌ اثار ادبی‌ و شبه‌ ادبی‌ بی‌ توجه‌ به‌ اسلام‌ و انقلاب‌ بالاتر است‌ لذا شایسته‌ است‌ از آنان‌ تقدیر و اشعارشان‌ گرداوری‌ و منتشر شود‌.

رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ توجه‌ به‌ نقد و نقادی‌ در عرصه‌ هنر و شعر تصریح‌ کردند‌ نقد‌ شعر را صیقل‌ و جلا می‌ دهد و خصوصیات‌ مثبت‌ را برجسته‌ می‌ کند و انتشار اشعار زمینه‌ خوبی‌ برای‌ نقد شعر است‌‌.

در ابتدای‌ این‌ مراسم‌ نماز جماعت‌ مغرب‌ و عشا‌ به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌ اقامه‌ شد و حاضران‌ روزه‌ خود را همراه‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ افطار کردند‌.

کد خبر 32561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز