سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازارهای سهام آسیا روز سه‌شنبه ۲۷ بهمن با قوی شدن یوان و امیدواری نسبت به معرفی اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی بانکهای مرکزی، برای دومین روز متوالی صعود کردند.

Exchange

به گزارش ایسنا، شاخص ام اس سی آی بورسهای آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 2.1 درصد رشد کرد.

شاخص نیكي 225 ژاپن با 0.2 درصد رشد، به 16054.43 واحد رسید. این شاخص روز دوشنبه 26 بهمن 7.2 درصد صعود کرده بود که دومین رشد بزرگ یک روزه در سه سال گذشته بود. شاخص کسپی کره جنوبی با 1.1 درصد رشد در 1887.05 واحد قرار گرفت.

هانگ سنگ هنگ کنگ با 1.3 درصد افزایش، به 19159.76 واحد رسید و شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین سه درصد پیشروی کرد و در 2827.84 واحد بسته شد. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 1.4 درصد رشد کرد و در 4810.00 واحد قرار گرفت. شاخص سهام در تایوان و بیشتر بازارهای آسیای جنوب شرقی هم در سطح بالاتری ایستادند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بازارهای آمریکا روز دوشنبه تعطیل بودند به همین دلیل بازارهای سهام جهان بدون اینکه تحت تاثیر جهت حرکت وال استریت باشند برای دومین روز صعود کردند. اظهارات ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا سرمایه‌گذاران را نسبت به ادامه اجرای سیاستهای تسهیل پولی از سوی بانکهای مرکزی امیدوار کرده است. رئیس بانک مرکزی اروپا به پارلمان اروپا اعلام کرد كه این بانک ابزارهای مختلفی در اختیار دارد و در صورت لزوم درباره اقدامات محرک مالی بیشتر تصمیم خواهد گرفت.

پیش از اظهارات دراگی، گزارش نامطلوب درباره رشد اقتصادی ژاپن بازارها را درباره احتمال گسترش سیاست پولی آسان در این کشور امیدوار کرده بود.

همچنین قوی شدن ارزش یوان چین به بهبود رضایتمندی سرمایه‌گذاران کمک کرده است. یوان در بالاترین سطح مشاهده شده از ابتدای امسال تاکنون قرار دارد و طبق اعلام شینهوا، وامهای جدید به یوان در ژانویه 71 درصد جهش کرده‌اند.

نگرانیها نسبت به سلامت بانکهای اروپایی، مشکل نفت ارزان برای تولیدکنندگان انرژی و نگرانیها نسبت به کندی اقتصادهای آمریکا و چین هفته گذشته بازارهای سهام را به پایین‌ترین سطح در دو سال و نیم گذشته هدایت کرد. اما انتشار آمار خرده‌فروشی آمریکا که رشد قوی نشان داد تا حدودی نگرانیها نسبت به بازگشت اقتصاد آمریکا به رکود را تخفیف داد.

با این همه بعضی از استراتژیستهای بازار هشدار داده‌اند عمر بهبود بازارهای سهام ممکن است کوتاه باشد زیرا بانکهای مرکزی برای مقابله با ترکیبی از عوامل منفی شامل فشارهای تورم منفی حاصل از افت قیمت نفت، فرار سرمایه‌ها، ضعیف اقتصادی چین و فشار بر بخش مالی جهان مصونیت چندانی ندارند.

در میان بازارهای اروپایی، شاخص FTSE 100 لندن روز دوشنبه دو درصد، داکس آلمان 2.7 درصد و کک 40 فرانسه سه درصد رشد کردند.

نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک 1.28 دلار یا 4.4 درصد افزایش یافت و به 30.72 دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت که مبنای معاملات بین‌المللی است در بازار لندن با 1.38 دلار افزایش، 34.77 دلار در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام در معاملات پرنوسان روز دوشنبه با این امید که کاهش تولید به متعادل کردن بازار دچار اشباع عرضه کمک خواهد کرد، در سطح بالاتری قرار گرفته بود.

طلا روز سه‌شنبه 27 بهمن برای دومین روز در هفته جاری کاهش یافت و هر اونس این فلز زرد در مقایسه با قیمت 1262.90 دلار در روز پنج‌شنبه، به 1203.90 دلار رسیده است.

در بازارهای ارزی، دلار از 114.54 ین در روز دوشنبه به 114.59 ین در روز جاری صعود کرد و یورو از 1.1167 دلار به 1.1155 دلار افت کرد.

کد خبر 325337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha