جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود یک میلیون نفر در سراسر ژاپن در تمرینات سالانه آمادگی برای یک زلزله بزرگ شرکت کردند.

  به گزارش فرانس پرس این تمرینات که امسال برای اولین بار نیروهایی از  کره جنوبی و آمریکا هم در آن شرکت داشتند در سالگرد زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 که در منطقه توکیو باعث مرگ یا مفقود‌الاثر شدن 142000 نفر شد صورت می‌گیرد.

 بیست درصد زلزله‌‌های عمده جهان در ژاپن رخ می‌دهد و  مردم این کشور در ترس دائمی از بروز زمین‌لرزه‌ای بسیار شدید به سر می‌برند. در دو روز گذشته سه زمین‌لرزه متوسط مجمع‌الجزایر ژاپن را تکان داده است.

 حدود 800000 نفر شامل افراد آتش‌نشانی، پلیس، ارتش و داوطلبان محلی روز جمعه نحوه واکنش‌ نشان دادن به یک زلزله 7.3 ریشتری را تمرین کردند.

 نخست وزیر ژاپن یک کنفرانس خبری ساختگی برگزار کرد و در آن به بروز زلزله و تلفات و مجروحان بسیار ناشی از آن و اقدامات لازم برای کنترل اوضاع اشاره کرد. او سپس از طریق تله‌کنفرانس با فرماندار توکیو و رئیس بانک ژاپن ارتباط برقرار کرد و با آنها در مورد چگونگی نجات مردم و فعال نگهداشتن پایتخت به مذاکره پرداخت.

 یک بررسی انجام شده بوسیله فرمانداری توکیو حاکی از آن است علیرغم مقررات در مورد مقاوم بودن ساختمان‌ها به زلزله، یک زمین‌لرزه 7.3 ریشتری باعث مرگ 5600 نفر و آسیب دیدن 440000 ساختمان در این شهر می‌شود.

 هلیکوپترها از یک پایگاه ارتش آمریکا در ژاپن و نمایندگانی از آتش‌نشانی سئول پایتخت کره جنوبی امسال در این تمرینات با ژاپنی‌ها همراهی کردند.

کد خبر 3253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز