همشهری آنلاین: گل‌سازی لیونل مسی از نقطه پنالتی در دیدار بارسلونا مقابل سلتا ویگو بحث‌های فراوانی در اسپانیا برانگیخته است. مسی به جای زدن ضربه پنالتی به هم‌تیمی اروگوئه‌ای خود پاس داد، تا او توپ را درون دروازه حریف جای دهد.

Messi

دیدار پرگل تیم بارسلونا مقابل سلتا ویگو در چارچوب دیدارهای لیگ دسته اول اسپانیا سروصدای زیادی به راه انداخته است. در دقایق پایانی بازی خطایی روی لیونل مسی، ستاره بارسلونا در محوطه جریمه روی داد و داور نیز به نفع این تیم سوت پنالتی زد.

مسی که در زدن ضربات پنالتی کارکشته است، پشت توپ قرار گرفت و به جای شلیک توپ به سمت دروازه توپ را به لوئیس سوارز، هم‌تیمی اروگوئه‌ای خود پاس داد، تا او توپ را درون دروازه جای دهد.

به گزارش دویچه وله، سوارز با این گل حالا با ۲۳ گل در صدر بهترین گلزنان لیگ دسته اول اسپانیا قرار گرفته، در حالی که کریستیانو رونالدو و کریم بنزما، دو مهاجم سرشناس تیم رئال مادرید، در رده‌های بعدی قرار دارند.

رفتار مسی در زدن این ضربه پنالتی بحث‌های فراوانی در اسپانیا به دنبال داشته و موافقان و مخالفان فراوانی یافته است. البته همه در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن اینکه مسی و سوارز با این کار توانسته‌اند، لحظه‌ای فراموش‌نشدنی برای تاریخ فوتبال به ارمغان آورند.

هواداران مسی و موافقان رفتار او از نبوغ سخن می‌گویند. جناح مخالف اما این رفتار را تحقیرآمیز دانسته و به حساب تکبر ستاره‌ بارسلونا گذاشته‌اند.

در رسانه‌های اسپانیا از مسی و یاران، هم به عنوان نوابغ سخن به میان می‌آید و هم به عنوان "میلیونرهای متکبر".

  • "پنالتی قرن"

روزنامه ورزشی اسپانیایی "آس" پنالتی مسی که با گل سوارز همراه بود را "پنالتی قرن" خوانده و از "معجزه‌ای" یاد می‌کند که حال در کتاب‌های تاریخ فوتبال به ثبت رسیده است.

به نوشته نشریه "آس" پنالتی مسی به سلتا ویگو برای حریف تحقیرآمیز نبوده، بلکه آن را باید اثری هنری دانست.

این نشریه ورزشی می‌افزاید: "مسی چهره‌ای است که ارکستر کلاسیک بارسلونا را رهبری می‌کند و گاهی هم این ارکستر به یک گروه محاسبه‌ناپذیر موسیقی جاز می‌ماند که دست به بداهه‌نوازی‌های نبوغ‌آمیز می‌زند.»

نیمار، ملی‌پوش برزیلی بارسلونا که به همراه لیونل مسی و لوئیس سوارز مثلث جادویی بارسلونا را تشکیل می‌دهد، حتی اعتراف کرد که او قصد داشته پاس مسی را درون دروازه حریف جای دهد.

خبرگزاری ورزشی آلمان به نقل از نیمار نوشت: «ما این ضربه را در طی تمرینات امتحان کردیم و قرار بود که من پاس مسی را گل کنم، اما لوئیس سریع‌تر از من بود. در اصل فرقی هم نمی‌کند، چون او ضربه را گل کرد و همه چیز به خوبی تمام شد.»

سوارز

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا نیز در پی بحث‌هایی که به راه افتاده، به دفاع از ستارگان خود پرداخت و گفت: «برخی‌ها شاید خوششان بیاید و برخی‌ها هم نه. اما ما سعی می‌کنیم که فوتبالی پرهیجان و باشکوه به فوتبال‌دوستان ارائه کنیم. اگر تیمی هم در مقابل ما چنین گلی به ثمر می‌رساند، این یک گل محسوب می‌شد و ما هم به وسط زمین می‌رفتیم تا به بازی ادامه دهیم.»

در خور توجه آن که حتی ادواردو بربزو، سرمربی تیم حریف، یعنی سلتا ویگو به حمایت از مسی و سوارز پرداخته و در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرده که این رفتار تحقیر‌آمیز نبود و پنالتی قانونی زده شد.

کد خبر 325253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha