همشهری آنلاین: روزنامه ایندیپندنت از نشریه‌های معتبر بریتانیایی، روز جمعه ٢٣ بهمن اعلام کرد، به زودی چاپ کاغذی متوقف و این روزنامه تنها از طریق نسخه اینترنتی در دسترس خواهد بود.

ایندیپندنت

به گزارش ایرنا؛ آخرین نسخه کاغذی هفته نامه «ایندیپندنت آن ساندی» که روزهای یکشنبه منتشر می‌شود، نیز در روز ٢٠ مارس انتشار خواهد یافت.

قرار است تعداد قابل توجهی از کارکنان این دو نشریه به موسسه انتشاراتی «جانستون پرس» منتقل شوند که در حال حاضر، مالک چندین نشریه است هر چند انتظار می رود شماری از کارکنان ایندیپندنت کار خود را از دست بدهند.

توقف انتشار کاغذی روزنامه ایندیپندنت نشانه‌ای از وضعیت مطبوعات است که با گسترش استفاده از اینترنت، با کاهش قابل توجه تقاضا مواجه شده است.

ایندیپندنت را می‌توان نخستین روزنامه معتبر و نسبتا با سابقه‌ای دانست که گرفتار عواقب تحول فناوری و تاثیر آن بر عادات مخاطبان روزنامه‌ها می‌شود.

تیراژ این روزنامه در اوج محبوبیت آن به حدود 400 هزار نسخه می رسید که در این اواخر، تا حد چهل هزار نسخه هم کاهش یافته بود.

«اوگنی لبدوف» صاحب روسی ایندیپندنت در بیانیه‌ای در روز جمعه گفت که «تصمیم به توقف چاپ ایندیپندنت کاغذی با هدف حفظ عنوان این نشریه اتخاذ شده و به ما امکان آن را می دهد تا به سرمایه گذاری در ارتقاء کیفی محتوای آن ادامه دهیم.»

او گفت مخاطبان اینترنتی این روزنامه رو به افزایش بوده و ابراز اطمینان کرد که این روند ادامه خواهد یافت.

لبدوف ادامه داد که «صنعت تولید مطبوعات دستخوش تحولات سریع ناشی از خواست خوانندگان است که نشان می دهد مسیر آتی حرکت نشریات، مسیر دیجیتالی است. »

روزنامه ایندیپندنت در سال ١٩٨٦ توسط سه تن از روزنامه نگاران سابق روزنامه دیلی تلگراف تاسیس شد که به نشانه قصدشان برای به چالش کشیدن گاردین و تایمز، دو روزنامه عمده متمایل به چپ و متمایل به راست، نام ایندیپندنت (مستقل) را بر این روزنامه جدید نهادند.

کد خبر 324903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha