همشهری آنلاین: پلیس آلمان اعلام کرد: به دلیل برخورد دو قطار در استان بایرن در جنوب آلمان دستکم ۹ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

برخورد دو قطار در آلمان ۹ کشته و ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت

به گزارش بي بي سي، پلیس گفته است حال شماری از خمي ها اين برخورد كه در شهر باد آیبلینگ در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی مونیخ روی داده وخیم است.

برخورد این دو قطار اوائل صبح امروز (سه‌شنبه، ۹ فوریه) روی داد. یکی از قطارها از خط خارج شد و شماری از واگن‌ها واژگون شدند.

قسمت‌هایی از هر دو قطار از خط خارج شده بوده و به هم برخورد کردند و در نتیجه این برخورد، واگن‌ها واژگون شدند.

دويچه وله نيز در گزارشي از اين حادثه اعلام كرد: دلیل این حادثه که در نخستین ساعات روز سه‌شنبه رخ داد، هنوز مشخص نیست.

در این حادثه دستکم ۱۵۰ تن مجروح شده‌اند که حال ۱۰ تن از آنها وخیم گزارش شده است.

در پی برخورد رو در روی این دو قطار درون شهری در نزدیکی "بد آیبلینگ" یک قطار از ریل خارج شده و چند واگن نیز واژگون شده‌اند.

عملیات امداد برای نجات و انتقال مصدومان به بیمارستان با چند بالگرد و آمبولانس ادامه دارد. دلیل این حادثه که ساعت ۶:۵۰ دقیقه صبح سه‌شنبه ۹ فوریه (۲۹ بهمن) رخ داد، هنوز روشن نیست.

شبكه خبر يورونيوز نيز در گزارشي در باره اين تصادف اعلام كرد: ساعتی پیش الکساندر دُبرنیت، وزیر راه و ترابری آلمان با قدردانی از عملکرد سریع نیروهای امدادی در کمک به حادثه کنندگان اعلام کرد که دست کم ۱۵ نفر از آسیب دیدگان در شرایط بسیار وخیم و ۴۰ نفر دیگر هم در شرایط وخیم به سر می برند.

برخی از آسیب دیدگان سانحه با هلیکوپتر و برخی هم از راه آبی به بیمارستان های مونیخ منتقل شده اند.

در اثر این سانحه در مسیر رزنهایم-هولتس کیرشن دو قطار تقریبا از ریل خارج شده اند. دلیل برهم خوردن دو قطار تاکنون مشخص نیست و مسئولان ایالتی و فدرال از همه خواسته اند از قضاوت های عجولانه در این مورد پرهیز کنند.

دو جعبه سیاه از مجموع سه جعبه سیاه مربوط به قطارهای سانحه دیده در محل حادثه کشف و تحقیقات بر روی آنها آغاز شده است.

وزیر دادگستری آلمان در توییتر خود نوشته است خبرهای بدی از بات ایبلینگ می رسد. به یاد قربانیان حادثه هستیم. از تلاش نیروهای امداد سپاسگزاری می کنیم.

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در توییتر خود با وابستگان و خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

کد خبر 324586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha