همشهری آنلاین: آیین بزرگداشت امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده سابق ارتش جمهوری اسلامی روز یکشنبه با حضور فرماندهان نظامی، انتظامی و مسئولان اجرایی خراسان رضوی در مهدیه مشهد برگزار شد.

سلیمی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد جمالی، نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه، در این مراسم گفت: امیر سلیمی در زمره مردان پولادین و استواری بود که راه یاران شهید خود را ادامه می داد.

وی افزود: امیر سلیمی در برابر افراط و تفریط های دشمن بر عهد خویش در صراط مستقیم ثابت ماند و هیچ گاه دچار شک و تردید نشد.

امیر سرلشکر سلیمی پس از تحمل یک دوره بیماری 10 بهمن ماه در سن 78 سالگی در تهران درگذشت.

وی یکی از قدیمی ترین فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در ایام دفاع مقدس مسئولیت هایی نظیر رئیس دفتر مشاوره نظامی امام خمینی (ره) و فرماندهی ستاد جنگ های نامنظم را برعهده داشت و در نبردهای متعدد از جمله آزاد سازی سوسنگرد نقش آفرینی کرد و مفتخر به اخذ نشان 'نصر' از دست رهبر معظم انقلاب شد.

امیر سرلشکر سلیمی همچنین مدت چهار سال (حد فاصل سالهای 1360 تا 1364) مسئولیت وزارت دفاع را برعهده داشت.

وی از بنیانگذاران ارتش انقلابی در خرداد سال 1379پس از کناره گیری امیر سرلشکر علی شهبازی بود که به فرماندهی کل ارتش منصوب شد و همزمان با یک درجه ارتقا، به درجه سرلشکری نائل آمد.

امیر سرلشکر سلیمی تا شهریور سال 1384 به عنوان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و پس از آن نیز به عنوان یکی از مشاوران ارشد فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی منصوب شد.

کد خبر 324324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha