سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

درست ۲۴ ساعت پس از افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، تالار وحدت میزبان اهالی تئاتر در مراسم پایانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر شد؛

رضا کیانیان برای اهدای یکی از جوایز بخش بین‌الملل روی صحنه آمد.

مراسمي به كارگرداني نيما دهقان كه در آن از خانواده‌هاي 2شهيد تقدير و حكم دبيري جشنواره تئاتر فجر براي دومين دوره پياپي به سعيد اسدي اعطا شد.به گزارش همشهري، پخش تصاوير مربوط به دوران انقلاب و سرودهاي انقلابي در يك نماهنگ آغازگر اين مراسم طولاني بود كه تا نيمه‌شب به طول انجاميد. در ادامه نماهنگي به ياد درگذشتگان به نمايش درآمد و ياد هنرمنداني چون هما روستا، احمد علامه‌دهر، مصطفي عبداللهي، بهرام ريحاني، ولي‌الله مومني، فرامرز بهبود، ثريا شيرزادي، مصطفي اسلاميه و... گرامي داشته شد. اسدي هم با حضور روي صحنه گزارشي از برگزاري جشنواره سي‌وچهارم ارائه كرد.

  • تقدير از ناظرزاده و 3پيشكسوت

در بخش ديگر مراسم اختتاميه تئاتر فجر از 3 كتاب فرهاد ناظرزاده كرماني با حضور معاون هنري وزير ارشاد، مديركل هنرهاي نمايشي و جمعي از اهالي تئاتر رونمايي شد. ناظرزاده پس از دريافت تنديس و لوح تقدير خود در سخناني با اشاره به نمايش‌هاي ديني و ايمان‌گرايي، تأكيد كرد: اين كتاب‌ها حاصل 20سال كار است. در اين مراسم از ايرج صغيري هنرمند بوشهري، منيژه محامدي نويسنده و كارگردان و بهزاد قادري پژوهشگر 3چهره پيشكسوت تئاتر ايران هم تقدير شد.

  • جوايز بين‌الملل براي ايراني‌ها

در بخش مسابقه تئاتر بين‌الملل بيشترين جوايز به هنرمندان ايراني رسيد. ماريا حاجيها براي طراحي گريم «جنايت و مكافات» و گروه موسيقي بوشهري براي «مجلس قرباني سنمار» جايزه گرفتند. احسان فلاحت‌پيشه براي طراحي لباس «سفر به نهايت دور» رضا گوران براي طراحي صحنه «شب آوازهايش را مي‌خواند» برگزيده شدند و جوايز بهترين بازيگران زن و مرد هم به لارس آي‌دينگر براي بازي در «هملت» از آلمان و سوده شرحي براي بازي در «جنايات و مكافات» رسيد.

امين ابراهيمي براي نمايشنامه «ترانه‌اي براي تو» جايزه گرفت و ايمان افشاريان با «جنايات و مكافات» كارگردان برگزيده شد. هيأت داوران بخش بين‌الملل 2جايزه ويژه هم اهدا كرد؛ يكي به گروه بين براي نمايش «وقتي ما مردگان برمي‌خيزيم» به كارگرداني شهاب آگاهي و ديگري به شركت تئاتر برلين كه نمايش هملت را به كارگرداني توماس اوسترماير از آلمان در تالار وحدت اجرا كرد.

  • برگزيدگان مسابقه ايران

داوران مسابقه تئاتر ايران برگزيدگان ۸ بخش را اعلام كردند. در طراحي گريم ثمين سالك براي «داستان‌هاي ميان‌رودان»، در موسيقي سعيد ذهني براي «ترور»، در طراحي لباس پريدخت عابدين‌نژاد براي «هيچ‌كس نبود بيدارمان كند» و «طپانچه خانم» و در طراحي صحنه رضا مهدي‌زاده براي ترور و هيچ‌كس نبود بيدارمان كند برگزيده شدند. جايزه بهترين بازيگر مرد به محمدرضا صولتي براي «تاريكي» و «تب سرد روي پيشاني داغ» رسيد و فريبا متخصص براي طپانچه خانم و هيچ‌كس نبود بيدارمان كند جايزه بهترين بازيگر زن را برد.

ساناز بيان براي نگارش نمايشنامه‌هاي «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» و «هتلي‌ها» در بخش نمايشنامه‌نويسي برگزيده شد و محمد اميرياراحمدي براي هيچ‌كس نبود بيدارمان كند مورد تقدير قرار گرفت. شهاب‌الدين حسين‌پور براي كارگرداني طپانچه خانم برگزيده شد و جايزه تقديري به جواد نوري براي 2 روي روايت نادري و حميدرضا نعيمي براي ترور رسيد. انتقادهاي نعيمي حين گرفتن جايزه با واكنش حميدرضا آذرنگ مواجه شد كه از ميان جمعيت پاسخ او را داد.

  • تقدير از مروجان فرهنگ شهادت

در بخشي از مراسم اختتاميه سي و چهارمين جشنواره تئاتر فجر با حضور حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد نايب‌رئيس مجلس از 3نمايش با موضوع مقاومت و دفاع‌مقدس و 2خانواده شهيد تقدير شد. ايوب آقاخاني، نيما دهقان، حميد نيلي و كورش زارعي براي ترويج فرهنگ شهادت در نمايش‌هاي «تكه‌هاي سنگين سرب»، «جان‌گز» و «اروند خون» تقدير شدند و سپس هنرمندان و حاضران در تالار وحدت به احترام خانواده‌هاي شهيدان سيدحسين حسيني و سيدجواد خليلي ايستادند و شهدا را تشويق كردند.

کد خبر 323798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha