مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

شهردار تهران و اعضای کمیسیون ماده ۵ در بازدید خود از محله هرندی در مجتمع خلاقیتی مهارتی صبح رویش که نخستین مدرسه کودکان کار در کشور است حضور یافته و زنگ انقلاب را در این مدرسه به صدا درآوردند.

اين مدرسه 240 كودك كار را با شعار راهبردي «مدرسه جايي براي كودكي» تحت پوشش خود دارد. در بازديد از اين مدرسه نخستين واحد پولي مدارس كشور با عنوان جيرينگ رونمايي شد. جيرينگ اسكناس‌هاي زيباي طراحي شده‌اي است كه در روي آن عناوين بانك مركزي صبح رويش و تصاويري از مدرسه و محله قديمي دروازه غار و نيز شماره سريال وجود دارد و به‌طور كلي شبيه يك اسكناس واقعي است.

كودكان مدرسه مي‌توانند در ازاي رفتارهاي مثبت و پسنديده پاداش عيني و مشخصي را در قالب اين اسكناس‌ها دريافت كنند. روز گذشته همچنين كتابخانه تخصصي آسيب‌هاي اجتماعي با گرايش كودكان كار با حضور شهردار تهران و ديگر مسئولان حاضر افتتاح شد. در اختتاميه اين مراسم نيز دانش‌آموزان با در دست داشتن پرچم جمهوري اسلامي ايران از شهردار تهران و مسئولان حاضر در مراسم ميزباني كردند.

«حفظ بافت تاريخي و ارتقاي كيفيت زندگي با هدف گردشگري رويكرد اصلي ما در منطقه 12به‌شمار مي‌رود و در اين راستا به جاي افزايش تراكم، كار را با كاهش طبقات و افزايش كيفيت به پيش مي‌بريم.» اين گفته محمدباقرقاليباف شهردار تهران در جلسه ديروز كميسيون ماده5 است كه به رياست وي در محله هرندي برگزار شد؛ محله‌اي كه تا پيش از اين حل معضلات اجتماعي و آسيب‌هاي موجود و ايجاد امنيت در آن، ‌ خواسته اصلي ساكنانش بود اما با اجراي طرح انضباط شهري و تلاش براي رفع آسيب‌ها طي ماه‌هاي اخير، برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي به تقاضاي اهالي‌‌اش و البته به برنامه شهرداري تهران تبديل شده است.

محمدباقر قاليباف در جلسه ديروز خود بر اين موضوع تأكيد كرد و با موافقت اعضاي كميسيون قرار شد طرح تفصيلي منطقه 12نه بازنگري بلكه مورد تجديد نظر قرار گيرد و جزئيات مباني، چشم‌اندازها، سياست‌ها و سطح مداخله طرح ارتقاي كيفيت زندگي در محله‌هاي اين منطقه در كارگروه فني بررسي شود. شهردار تهران قبل از آغاز جلسه از محله هرندي و وضعيت تازه آن بازديد و طي آن بر اجراي دقيق برنامه‌هاي درنظرگرفته شده در مورد بوستان‌ها و تفرجگاه‌هاي اين محله تأكيد كرد.

بيش از 24هكتار بوستان در هرندي واقع شده و طرح مديريت فرهنگي اجتماعي براي احياي آنها درنظر گرفته شده كه قرار است به محلي براي اجراي برنامه‌ها و جشنواره فرهنگي شهر تبديل شود. بازسازي و زيباسازي اين بوستان‌ها هم‌اكنون در حال اجراست. شهردار تهران همچنين موضوعات مربوط به منطقه12 را بسيار پيچيده و عميق خوانده و بر همكاري شهرداري تهران با برخي دستگاه‌ها در خصوص تأمين زيرساخت‌هاي اين محل اشاره كرده است.

کد خبر 323693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha