مرد ایرانی که با همدستی ۲ زندانی دیگر نقشه فرار کم‌سابقه از زندان فوق امنیتی اورنج‌کانتی در کالیفرنیا را عملی کرده بودند به دام پلیس افتادند.

متهمان

اين فرار بزرگ جمعه 2بهمن‌ماه امسال رقم خورد. 3تبهكار پس از آنكه نرده‌هاي هواكش سلول خود را بريدند وارد كانال هواكش شدند و خود را به پشت‌بام زندان رساندند. سپس با استفاده از طنابي كه با ملحفه و لباس‌هاي خود درست كرده بودند از آنجا فرار كردند. چند روز بعد از اين ماجرا، يكي از فراريان به نام جاناتان تيو 20ساله كه به جرم قتل به زندان افتاده بود خود را تسليم كرد اما مرد ايراني به نام حسين و همدستش به نام باك تينگ دونك 43ساله از كاليفرنيا گريختند.

درحالي‌كه پليس براي دستگيري فراريان جايزه 200هزار دلاري تعيين كرده بود، روز شنبه مردي از اهالي سانفرانسيسكو با پليس تماس گرفت و گفت كه در پاركينگ يك فروشگاه، خودروي وني را ديده كه شبيه همان خودرويي است كه زندانيان فراري آن را دزديده بودند و تصويرش در تلويزيون پخش شده بود. به‌دنبال اين تماس، تيمي از مأموران راهي فروشگاه شدند و هر دو زنداني فراري را دستگير كردند. با دستگيري اين دو زنداني، فرار جنجالي آنها پايان يافت و هر دوي آنها به زندان بازگردانده شدند. براساس گزارش‌ها، حسين كه مغز متفكر اين فرار بود، سال 2012به جرم دزديدن يك فروشنده ماري‌جوانا و شكنجه و بريدن يكي از اعضاي بدن او تحت تعقيب پليس قرار گرفته و 2سال بعد دستگير شده و به زندان افتاده بود.

کد خبر 323536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha