همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: به دنبال بارندگی های سال جاری حجم ورودی آب به سدهای این استان به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش ايرنا، ذوالفقار مهدی زاده رسهم بارندگی های اخیر در افزایش منابع آبی را قابل توجه دانست و اظهار کرد: رشد 2 برابری بارش ها طی سال جاری و سرریز شدن سد چم گردلان شهر ایلام نشان از وضعیت مطلوب منابع آب سطحی استان می دهد.

وی با اشاره به ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی سد چم گردلان ایلام، افزود: از ابتدای آذرماه امسال این سد با ورود ۳۰ میلیون متر مکعب روان آب، سرریز کرده است.

مدیرعامل شرکت منطقه ای ایلام همچنین به سد دویرج اشاره کرد و یادآور شد: حجم آب این سد از ۵۸ میلیون متر مکعب به نزدیک 200 میلیون متر مکعب رسیده که تنها پنج میلیون متر مکعب تا سر ریز سد باقی مانده است.

مهدی زاده به آبگیری سد کنگیر شهرستان ایوان پرداخت و تاکید کرد: حجم کلی آب این سد نیز 19 میلیون متر مکعب است که در بارش های امسال تاکنون 15 میلیون متر مکعب حجم آن پر شده و تنها چهار میلیون متر مکعب تا سرریز شدن فاصله دارد.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون شهرستان های مختلف استان ایلام شاهد افزایش قابل توجه بارندگی در مقایسه با پارسال و همچنین به نسبت میانگین بلند مدت بوده اند به طوری که آمارها از افزایش 138 تا 256 درصد افزایش بارندگی در شهرستان های مختلف خبر می دهد.

شهر ایلام نیز طی این مدت شاهد 707 میلی متر بارندگی بوده که این مقدار در مدت مشابه پارسال تنها 212 میلی متر بود که نشان دهنده افزایش 233 درصدی است.

کد خبر 323461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha