همشهری آنلاین: رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس گفت: استفاده از ویزای گردشگری و توریستی برای امور درمان که برخی اتباع خارجی در این زمینه اقدام می کنند، غیر قانونی است.

به گزارش ایرنا سید حسن خلیلی شنبه در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس بیان کرد: امروز حجم بسیاری از گردشگران پس از اخذ ویزای سه ماهه گردشگری وارد ایران می شوند و به درمان خود می پردازند که این روند غیر قانونی است.

وی افزود: در تلاشیم برای این گونه مسافران ویزای درمانی صادر و از ویزاهای متفرقه جلوگیری کنیم.

خلیلی اظهارداشت: اطلاعات و برنامه ریزی های این نمایندگی تاکنون در مورد توانمندی های پزشکی و درمانی داخل کشور در حوزه صنعت توریسم درمانی بوده است اما با توجه به ظرفیت های خدمات توانبخشی جمعیت هلال احمر می توان دامنه فعالیت های این صنعت را بیش از پیش گسترش داد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر می تواند 30 درصد از خدمات درمانی و تمام خدمات توانبخشی مورد نیاز بیماران خارجی را که در قالب صنعت توریسم درمانی وارد کشور می شوند بر عهده گیرد.

او از مدیر عامل جمعیت هلال احمر کشور خواست با برنامه ریزی اصولی و افتتاح نمایندگی هایی در خارج از کشور از بیماران خارجی خلاصه پرونده ای آماده کند و با تماس با رابط قانونی در ایران تمام هزینه های درمانی، مکانی و حتی زیارتی و سیاحتی بیمار را برآورد و به بیمار اعلام کند.

خلیلی ادامه داد: به این ترتیب وزارت امور خارجه می تواند با دریافت طول مدت درمان، برای بیمار ویزای درمان با مدت مشخص صادر کند.

وی افزود: هدف ما حذف کسانی که در حال حاضر به عنوان دلال به کمک بیماران خارجی می آیند نیست بلکه می‌خواهیم با برنامه ریزی منسجم و اصولی آنها را سازماندهی و حتی از کمک آنها برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

کد خبر 323320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha