همشهری آنلاین: استاد فقه و اصول کلام دین و فلسفه دانشگاه تهران گفت: پیامبر اسلام پس از قرآن که معجزه الهی بود، اخلاق را به عنوان معجزه دوم برای بشریت به ارمغان آورد.

آیت‌‎الله احمد بهشتی

به گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد بهشتی در حوزه علمیه امام رضا (ع) تهران در جمع علما و طلاب علوم دینی، گفت: پیامبر (ص) طبق گفته پیروان دینی بیش از 4 هزار معجزه داشتند که قرآن و اخلاق در پیشانی آن قرار داشتند.

وی گفت: در عالم بشریت تنها خلق عظیم مختص پیامبر اسلام است که ایشان توانستند با معجزه اخلاقی خود ملت‌های دنیا را به سمت دین اسلام فراخوانند.

آیت‌الله بهشتی با بيان اينكه طبق فرموده علامه طباطبائی، اخلاق شامل سه دسته اخلاق دنیوی، اخروی و الهی است، گفت: اخلاق دنیوی برای کسب‌وکار و معاش و روزی، اخلاق اخروی برای به دست آوردن بهشت و جنت برای مومنین و اخلاق الهی مخصوص پیامبر اسلام (ص) است که توانست از این طریق دین نوین اسلام را به جهانیان نشان دهد.

این استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: اخلاق در اسلام، ترویج‌دهنده مهر و محبت و نزدیکی به خدا است و در این رابطه آنهایی که به اخلاق الهی نزدیک‌تر شوند بهترین انسان‌ها بر روی کره زمین خواهند بود.

وی گفت: پیامبر با پرورانیدن انسان‌های الهی توانست ماندگاری اسلام و معجزه قرآن را به جهانیان نشان دهد.

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: ائمه اطهار و امامان دست پروردگان پیامبر اعظم (ص) هستند و اخلاق، منش و کردار معصومین (ع) برگرفته از خلق و خوی پیامبر اسلام، تا کنون توانسته نه تنها امنیت و آرامش بلکه نیکی و خوبی را در بین جوامع، مومنین و مسلمانان به خوبی هدایت کند.

کد خبر 323250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha