همشهری آنلاین: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از تاسیس مراکز قرآنی در کشورهای خارجی در راستای آموزش قرآن خبر داد.

ابوذر ابراهیمی ترکمان

به گزارش ايرنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان با اشاره به تاسیس بنیاد بین‌المللی قرآن، گفت: تلاش داریم تا در کشورهای دیگر دارالقرآن‌هایی تاسیس کنیم تا این مراکز قرآنی توسط نیروهای بومی اداره شود و اهل تسنن و سایر مذاهب اسلامی نیز در این مراکز آموزشی فقط به موضوع قرآن بپردازند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: اکنون زمینه تاسیس چنین دارالقرآن‌هایی آماده شده و امیدواریم بتوانیم آموزش‌های قرآنی را در کشورهای مختلف توسعه و گسترش دهیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی قرآن به عنوان اولین بنیاد قرآنی است که در ایران شکل می‌گیرد و تمام نهادهای قرآنی داخل کشور در آن عضویت دارند، افزود : ضمن ثبت این بنیاد از همه این نهادها برای همکاری مشترک دعوت کردیم و امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را بیش از گذشته به خارج از مرزها منتقل کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضاء شده میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سازمان دارالقرآن الکریم، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، افرادی از خارج کشور دعوت شده‌اند تا از طریق سازمان دارالقرآن به آنان آموزش دهیم و کسانی که در خارج از کشور علاقه‌مند به آموزش صوت و تجوید و روخوانی هستند در کارگاه های آموزشی شرکت می‌کنند تا روش تدریس قرآن را فراگیرند.

ابراهیمی تاکید کرد: از برخی استادان و مربیان سازمان دارالقرآن الکریم دعوت خواهیم کرد تا برای آموزش و ایجاد کارگاه‌های آموزشی به خارج از کشور نیز اعزام شوند.

کد خبر 323249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha