همشهری آنلاین: سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در رسانه‌های مکتوب و تصویری بازتاب گسترده‌ای داشته است؛ بخشی از آنها:

روحانی
  • نشریه فرانسوی لوتان نوشت به رغم امضاء قراردادهایی در ایتالیا اما بازی بزرگ در فرانسه است. 
  • ایندیپندنت نوشت: ضیافت ناهار دیپلماتیک ایران و فرانسه به علت خودداری فرانسوی ها از حذف مشروبات الکلی از منوی ضیافت لغو شد. یک منبع به رادیو فرانسه گفت که دو رئیس جمهور فرصت بزرگ صحبت آزادانه بر سر میز غذا را از دست دادند.
  • به گزارش خبرگزاری فرانسه امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد فرانسه گفت روحانی از یک طرح جدید دولت برای تضمین سرمایه گذاری شرکت‌های فرانسوی در ایران پرده برداشت.
  • خبرگزاری فرانس پرس درباره سفر آقای روحانی به فرانسه نوشت هر چند این سفر، دیداری رسمی خوانده نشده است، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه با احترامات نظامی و سرود ملی از روحانی استقبال خواهد کرد.
  • به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، سفر حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو ایران به فرانسه که در پی لغو تحریمهای غرب بر ضد ایران و در چارچوب نزدیک شدن تهران به اروپا صورت گرفته است، احتمالا روز پنجشنبه با امضا قراردادهای تجاری قابل توجهی همراه خواهد شد.
  • نشریه سوئیسی لوتان در مقاله ای تحت عنوان «ایرانِ از این پس قابل معاشرت بر روی سرمایه گذاران گشوده می‌شود» نوشت: پس از پایان تحریم‌ها، جمهوری اسلامی تشنه دوباره تازه شدن است. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در اروپاست تا روابطی قدیمی را دوباره گره بزند. هیئت ایرانی در جریان سفر به ایتالیا قراردادهایی به ارزش هفده میلیارد یورو امضا و درباره هفده قرارداد مقدماتی مذاکره کرد. اما بازی بزرگ در پاریس است.
  • مجله کاپیتال نوشت ایران با امتیازی بزرگ به عرصه بین‌الملل برمی‌گردد و این کشور یکی از معدود کشورهای باثبات منطقه است.
  • روزنامه لوموند با این عنوان که «چگونه شرکت‌های فرانسوی از گشایش ایران بهره می‌گیرند؟» نوشت: سفر رئیس جمهور ایران، که با همراهی حدود ده وزیر و صد و بیست نفر از اعضای جامعه تجاری ایران صورت می گیرد، باید به پاریس و تهران اجازه دهد که فصل تحریم‌های اقتصادی را ورق بزنند. براساس مطالعه اخیر گروه «اویلر هرمس»، شرکت‌های فرانسوی پس از آلمان - اما قبل از ایتالیا و انگلیس- برای از سرگیری فعالیت در ایران، در موقعیت خوبی قرار دارند. ایران برای از سرگیری رشد اقتصادی‌اش به شدت به سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند است.
  • هفته‌نامه لوپوئن تحت عنوان «فرانسه-ایران: دیدارِ دوباره بسیار اقتصادی» نوشت: در نهایت، اگرچه پاریس در زمان مذاکرات بر سر برنامه هسته ای تعلل زیادی از خود نشان داد و اگرچه فرانسه روابطی فوق‌العاده با عربستان، رقیب ایران دارد، اما این موارد باعث نشد حسن روحانی، رئیس جمهور میانه‌روی ایران، پاریس - و رم- را برای اولین سفر دوره‌ای خود به اروپا انتخاب کند. ایران برای جبران سال‌هایی که اقتصادش در افول بود، می خواهد تلاش مضاعفی به خرج دهد. حسن روحانی، بارها تکرار کرده است که این کشور، با همه مسئولانش، از جمله رهبر معظم،از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند.
  • جنبه اقتصادی سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه بیش از دیگر موارد مورد توجه نشریات فرانسوی قرار گرفته است.
  • فرانس بیست و چهار گفت نخستین جلسه مذاکره روحانی با روسای شرکت های فرانسوی در هتل اینترکنتینانتال برگزار شد 
  • شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: خبر درخواست فرانسه برای تحریم ایران به سبب آزمایش موشکهای بالستیک که در آستانه ورود رئیس جمهور ایران به پاریس مطرح شده بود، تکذیب شد.
کد خبر 323182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha