همشهری آنلاین: دبیر کل فدراسیون: طی دو روز گذشته بحث‌های فشرده‌ای را با مسئولین AFC انجام دادیم.

Alireza Asadi

پس از برگزاری نشست صبح روز دوشنبه (5 بهمن) کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، دکتر علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون مذاکرات صورت گرفته در این نشست را تشریح کرد.

به گزارش سایت رسمی فدر اسیون فوتبال، دکتر اسدی در ابتدا گفت: طی دو روز گذشته بحث‌های فشرده و متعددی با مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته مسابقات انجام دادیم و به ادعاهای مطرح شده توسط عربستان و امارات پاسخ دادیم.

وی در ادامه افزود: در واقع بحث اساسی ما عدم دخالت مسائل سیاسی در فوتبال آسیا و جهان بود و با تکیه بر کلیه دیدگاه‌های موجود و نظراتی که توسط کشورهای مقابل مطرح می‌شد، بحث‌های خود را مطرح و اعلام کردیم، همانطور که همه بر آن اذعان دارند ایران کشور امنی است و توانایی تامین امنیت و برگزاری مسابقات را به راحتی دارد.

دبیر کل فدراسیون ادامه داد: شب گذشته و پس از برگزاری نشست روز نخست پيشنهاد جدید خود را که در هيچکدام از نامه‌ها و دستور جلسات AFC وجود نداشت را ارائه کرديم و از صبح امروز نیز به منظور بررسی‌های بیشتر در خصوص موضوعات مطروحه، وارد نشست شدیم و با تکیه بر موضوعات پیشین، پیشنهاد جدید ما که شب گذشته ارائه شده بود را در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار داديم که مورد پذیرش اعضای جلسه قرار گرفت و مقرر شد طی بررسی‌های بیشتر توسط مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه شود.

دکتر اسدی در پایان خاطر نشان کرد: پس از ارائه پیشنهاد ما مقرر شد در رده تیم‌های ملی و بازی‌های رسمی همه تيم‌ها مانند گذشته رفتار شده و همه کشورها با حفظ حق میزبانی مسابقات خود را برگزار کنند. ضمن این که ادعا و درخواست کشور امارات مبنی بر برگزاری بازی‌های باشگاهی و ملی آن در کشوری بی‌طرف رد و قرار شد حق میزبانی برای تیم‌های ملی و باشگاه‌های دو کشور محفوظ بماند. ضمن این که برنامه بازی‌های باشگاهی دو كشور ایران و عربستان تغییر خواهد کرد و مسابقات چهار گروهی که نمایندگان ایران و عربستان سعودی در آن حضور دارند، اصلاح خواهد شد تا زمان کافی برای انجام ارزیابی‌های لازم در خصوص شرایط میزبانی نمايندگان دو کشور فراهم شود و پس از آن در خصوص نحوه برگزاری مسابقات تصميم‌گیری خواهد شد.

 

کد خبر 322937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha