همشهری آنلاین: مینی سریال «غیرعلنی» در فضایی دور از جغرافیای واقعی، قصه پسری را به تصویر می‌کشد که ورودش به انتخابات او را با حقایقی آشنا می‌کند.

سریال

به گزارش مهر، این روزها مینی سریال ۱۰ قسمتی «غیرعلنی» به کارگردانی مهرداد خوشبخت مهمان خانه‌ای قدیمی در منطقه طرشت تهران است و بهاره رهنما، برزو ارجمند، متین ستوده و مهران رجبی جلوی دوربین سیروس عبدلی بازی می‌کنند.

تصویربرداری این مجموعه تا ۱۵ بهمن ادامه دارد و در لوکیشن‌های مختلفی جلوی دوربین می‌رود اما هیچ نشانی از این مکان‌ها قرار نیست جلوی دوربین خودنمایی کنند چرا که «غیرعلنی» در فضایی انتزاعی و غیر واقعی روایت می‌شود و به هیچ جغرافیای خاصی تعلق ندارد.

رضا جودی تهیه‌کننده سریال درباره فضا و شخصیت پردازی آن می‌گوید: این مجموعه قصه چند کاراکتر است که در مقطع انتخابات درگیر ماجرایی می‌شوند و زندگی هرکدام متاثر از این اتفاق اجتماعی به سویی کشیده می‌شود. ما در لوکیشن‌های مختلفی ضبط داشتیم و این خانه قدیمی هم مثلا خانه متروکه است که دعوای فامیلی باعث شده به این شکل باقی بماند و موقعیت به سمتی می‌رود که این خانه را تبدیل به ستاد انتخاباتی می‌کنند.

به گفته تهیه کننده، یکی از مواردی که کار را سخت و دشوار می‌کرد پنهان کردن فضای تصویربرداری بود چون مثلا این قصه در شهرستانی روایت می‌شود که اصلا وجود خارجی ندارد و هیچ اسمی از آن مطرح نمی‌شود.

جودی می‌گوید ما هیچ شهرستانی را نمی‌توانستیم لوکیشن قرار دهیم چون با توجه به موضوعی که انتخاب کردیم هر کجا می‌رفتیم ممکن بود بر جریان انتخابات آن شهر تاثیرگذار باشد.

در یکی از اتاقهای این خانه رهنما، ارجمند و ستوده خود را برای تمرین آماده می کنند. مثل اکثر خانه های قدیمی هر اتاق دو در به دو جهت مختلف دارد و می توان در گوشه‌ای دنج تمرین را تماشا کرد. برزو ارجمند که نقش یکی از کاندیداها را بازی می‌کند از پوستر تبلیغاتی خود که عکس یک کفتر بالای سرش دارد راضی نیست.

برزو ارجمند که در تبلیغات انتخاباتی خود را «مردی از جنس بلور» معرفی کرده به دختری علاقمند شده و برای اینکه قابلیت هایش را به خانواده او اثبات کند کاندید انتخابات می شود اما بعد از ورودش به این عرصه متوجه جریاناتی می شود و پی می برد همه چیز به آن سادگی که فکرش را می کرد نبود. بهاره رهنما هم نقش زنی فرصت طلب را بازی می کند که سعی دارد از هر موقعیتی به نفع خود استفاده کند.

تمرین که تمام می شود در سمت دیگر خانه گروه تدارکات جعبه ای از میوه های بسته بندی شده را به همان شکلی که اغلب برای پذیرایی در ستادهای انتخابی آماده می کنند به خانه می آورند. تهیه کننده توضیح می دهد: سعی کردیم فضاسازی را کاملا انتخاباتی طراحی کنیم و در عین اجتماعی بودن، موقعیت های طنز را هم در کار بگنجانیم.

مهرداد خوشبخت کارگردان این مینی سریال با تصویربردار صحبت می کند تا با توجه به مسیری که رهنما باید بعد از گفتن دیالوگ، قاب را ترک کند برای دکوپاژ تصمیم بگیرند. مهران رجبی هم اگرچه در صحنه حضور دارد اما انگار قبل از حضور ما، بازی اش به پایان رسیده و با سایر عوامل مشغول گپ و گفت است.

بیرون از خانه بنرهای تبلیغاتی به در و دیوار چسبانده شده و ریسه های چراغ سرتاسر دیوار را روشن می کند. هر کس از جلوی در رد می شود و رفت و آمدها را در حیاط قدیمی می بیند متوجه می شود خبری در این خانه است اما چون همه چیز در سکوت پیش می رود و به خاطر سرمای هوا اغلب افراد پالتوهای تیره به تن دارند مشخص نمی شود در این خانه چه خبر است.

چند نفر از کسانی که مشخص است در این محل زندگی می کنند بی توجه به بنرها از شلوغی رفت و آمدها نگران شده و فکر می کنند کسی از اعضای این خانه مرحوم شده است. آنها سعی در ورود به خانه دارند که با توضیح یکی از عوامل پشت صحنه متوجه جریان می شوند و خودشان به تصورشان می خندند.

داستان «غیرعلنی» مربوط به رقابت انتخاباتی سه جوان است که یکی از آن ها عشق به یک دختر را در دل دارد و پیروزی خود در انتخابات را به منزله اثبات خود به خانواده دختر می داند اما در این مسیر دچار چالش‌هایی می‌شود.

مینی سریال «غیرعلنی» در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای به قلم مهدی حمزه و حسین تراب نژاد با کارگردانی مهرداد خوشبخت توسط رضا جودی در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی تهیه و تولید می‌شود.

کد خبر 322854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha