همشهری آنلاین: رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: امروز ۵۰۰ پروژه عمرانی و اجتماعی را در ۲۷ استان کشور به ارزش ۴۳۳ میلیارد تومان بهره برداری کردیم و این راه را در آینده دنبال خواهیم کرد.

مخبر

به گزارش روابط عمومي بنياد بركت، محمد مخبر ذزفولي در مراسم افتتاح 500 پروژه اقتصادي و اجتماعي در مناطق محروم كشور كه روز دوشنبه در محل برگزاري نمايشگاه هاي دائمي بنياد بركت برگزار شد، با اشاره به بهره برداري 500 طرح عمراني بنياد بركت همزمان با سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران، گفت: تمام اين طرح ها را به روح امام خميني (ره) و شهداي جنگ تحميلي به خصوص شهداي ابتداي انقلاب اسلامي تقديم مي‌كنيم.

وي از بهره برداري 24 طرح اقتصادي در 13 استان كشور، 345 واحد مسكوني، 40 مدرسه و 70 مسجد به ارزش 433 ميليارد تومان خبر داد و افزود: هم اكنون پس از برداشت تحريم‌ها در شرايط خاصي هستيم كه فرصت‌هاي مختلفي پيش روي ماست كه وظيفه داريم درست در آن قدم برداريم.

مخبردزفولي تصريح كرد: بايد ازفرصت‌هاي بعد از برجام درست استفاده كنيم اما بايد مراقبت جدي از آن كنيم چرا كه در تحريم‌ها دستاوردهايي همچون تربيت نيروهاي متخصص در همه اركان داشتيم كه نبايد شرايطي ايجاد شود كه بالندگي خود را از دست دهند. 

رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره) با تاكيد براينكه نبايد از تقويت توليدات داخلي غافل شويم، گفت: دشمن تمام قد در مسائل اقتصادي روبروي ما ايستاده و امروز مي بينيم كه اگرچه تحريم‌ها را برداشته اند اما به قدري قيمت نفت را پايين آورده كه فايده اي براي ما نداشته باشد.

وي اقتصاد مقاومتي را شاه بيت فعاليت‌هاي ستاد اجرايي فرمان امام (ره) دانست و اظهار داشت: ما در ستاد، تمام تلاشمان اين است كه فعاليت‌هايمان دو ويژگي داشته باشد، اول خط اقتصاد مقاومتي را دنبال كنيم و دوم مردم در مناطق محروم ذي نفع باشند به طور نمونه ما صنعت فولاد را راه مي‌اندازيم اما در نقطه صفر مرزي يا نفت استخراج مي‌كنيم اما در هويزه يا پالايشگاه داريم اما در جاسك، مناطق محرومي كه موجب ماندگاري اهالي بومي در آنها شده و از سويي به مرور زيرساخت‌هاي زندگي را در مناطق محروم فراهم آورده است.

مخبر دفولي افزود: البته اين را بگويم كه ما روحيه ماندگاري و ايستايي را در اين شركت‌ها نداريم و كارهايي را صد در صد ايجاد كرده اما يك درصد هم در آن سهم نداريم، حتي جاهايي بوده كه خيلي خوب مي‌توانستيم سودرساني براي ستاد داشته باشيم اما در آن نمانده و خارج شديم.
رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره)با بيان اينكه ما با بخش خصوصي نه تنها رقابت نمي‌كنيم، بلكه با آنها مشاركت داريم، گفت: تمام 250 شركتي كه با آنها همكاري مي‌كنيم از بخش خصوصي هستند و ما از هر كاري كه شائبه رانت داشته باشد، دوري مي‌كنيم.

وي ادامه داد: همچنين ما در ستاد اجرايي فرمان امام به تمام مقررات عمل مي كنيم، به طور مثال ماليات‌ را كامل از نگهبان دم در تا خودكار توليدي خودمان مي پردازيم. ما در تشكيلات‌مان شفافيت مالي داريم و سالي دوبار حسابرسي تلفيقي مي كنيم.
مخبردزفولي با اشاره به حمايت نخبگان در مناطق محروم افزود: سرمايه اصلي ما نيروي انساني است. بيش از 250 جوان بالاي كارشناسي ارشد كه از دانشگاه‌هاي معتبر كشور مدرك گرفته اند، در سيستم ما كار مي‌كنند.

وي به ديگر فعاليت‌هاي ستاد اشاره كرد و افزود: تقويت شركت‌هاي دانش بنيان، دو هزار طرح آبرساني و برق رساني، ارائه خدمات پزشكي به دو هزار نفر در نقاط صفر مرزي، ارائه 120 ميليارد تومان وام قرض الحسنه به 30 هزار نيازمند كه 20 هزار مورد آن وام ازدواج بوده، تهيه 564 جهيزيه، پرداخت نسخه 41 هزار بيمار صعب العلاج جزو خدماتي است كه در ستاد اجرايي فرمان امام و بنياد بركت انجام داده ايم.

مخبر دزفولي با بيان اينكه جنگل كاري اراضي اطراف تهران از اقدامات اين ستاد است، گفت: تاكنون 100 هكتار زمين جنگل كاري شده كه اين روند در سال آينده دنبال مي‌شود.

رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره) در پايان گفت: ما سه نوع خدمات را شروع كرده كه دنبال مي كنيم. هدف ما مدرسه سازي، توسعه امور زيربنايي و توانمندي اقتصادي در نقاط محروم كشور است.

همچنين مديرعامل بنياد بركت گفت: فعاليت‌هاي اقتصادي بنياد نه تنها جايگزين واردات است بلكه موجب شده تا ما بتوانيم از طريق شركت‌هاي مشاركتي در سال گذشته هشت ميليون دلار به كشورهاي دور و نزديك صادر كنيم.

عارف با بيان اينكه براي تشكيلات بنياد بركت هيچ افتخاري بالاتر از اين نيست كه به خدمت رساني به مردم در مناطق محروم مشغول است، افزود: ما با حمايت نيروهاي جوان و خوب موفق شديم كه كارها را به خوبي پيش ببريم تا امروز به دست آيت الله گلپايگاني تقديم به مردم اين مناطق كنيم.

وي فعاليت‌هاي اقتصادي اين بنياد را در راستاي برطرف كردن نيازهاي روزمره تعريف كرد و افزود: فعاليت‌هاي اقتصادي بنياد نه تنها جايگزين واردات است بلكه موجب شده تا ما بتوانيم از طريق شركت‌هاي مشاركتي در سال گذشته هشت ميليون دلار به كشورهاي دور و نزديك صادر كنيم.

نوروزي در ادامه سخنان خود به درمان زوج‌هاي نابارور از طريق فعاليت هاي اين بنياد اشاره كرد و گفت: اين طرح نظر آقاي مخبر بود كه ما براساس آن تيم راهبردي را با همكاري وزارت بهداشت تشكيل داديم و تاكنون 750 زوج نابارور مشمول اين طرح شدند.

وي اظهار داشت: در خصوص مسكن محرومين توانسته ايم 345 واحد مسكوني بسازيم ، قبلا هم 350 واحد ايجاده كرده بوديم و تا عيد نيز هزار واحد ديگر تحويل مي‌دهيم و پس از آن در خرداد ماه شاهد واگذاري 800 واحد باقي مانده خواهيم بود. اتفاق خوبي كه وقتي به يك كدام از خانواده هاي صاحب مسكن نگاه مي‌كنيم، خستگي از تنمان در مي رود.

رييس بنياد بركت از تحويل سه هزار و 100 واحد مسكن محرومين در سال آينده خبر داد و افزود: 24 طرح اقتصادي، 70 مسجد و 40 مدرسه و 19 طرح زيربنايي امروز تكميل شده اند و حجم بزرگي از كار نيز در دستور كار است.

 

کد خبر 322836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha