همشهری آنلاین: ارتقای زیست شهری و تقویت زندگی مومنانه و برخودار از عدالت انسانی و اجتماعی با رویکردی فرهنگی و اجتماعی مهمترین اولویت مدیریت شهری در دوره جدید است

برای تحقق این امر مهم نقش رسانه‌ها و همراهی و هم افزایی با مدیریت در مسوولیت پذیری از یک سو و جامعه پذیری شهروندان در عرصه هاي گوناگون شهري ضروری است. بی شک مشاركت اصحاب رسانه و شهروندان در مديريت شهري و تقویت تعامل كارشناسان و مديران حوزة شهري با رسانه‌ها ، «دومین جشنواره رسانه‌های‌ شهری» در اسفند ماه 1394 برگزار مي‌شود.

  • اهداف جشنواره

1- تقویت زمينه‌های اطلاع‌رساني مناسب براي افزايش كيفيت مديريت و خدمات شهری
2- ارتقاء زيست شهری و تبیین سبک زندگی بر پایه ارزش های اسلامی - ایرانی
1- محورهاي موضوعي :
الف) شهر و فرهنگ
• زیست شهری
• سبک زندگی
• اخلاق و حقوق شهروندی
• شهر و نشان های فرهنگ ایرانی- اسلامی
ب) شهر و خدمات شهری
• حمل و نقل عمومی
• ارتقای فرهنگ بهداشت اجتماعی (کاهش پسماند، و تفکیک زباله از مبدا)
• کاهش آلودگی هوا

2- قالب‌های آثار قابل ارائه جشنواره:

الف) مطبوعات (روزنامه‌ها، مجلات، نشریات علمی - تخصصی و ویژه نامه ها)
1- خبر
2- گزارش
3- گفت وگو
4- مقاله
5- يادداشت و سرمقاله

ب) خبرگزاری‌ها و سایت های خبری - تحلیلی:
1- خبر
2- گزارش
3- گفت و گو
4- یادداشت
5- پیامک خبری

ج) رسانه‌هاي شنيداري:
1- برنامه های رادیویی (مستند، مجله‌ای و گفتگومحور)
2- گزارش
3- آنونس (تبلیغ)

د) رسانه‌هاي ديداري:
1- برنامه های تلویزیونی (مستند، مجله‌ای و گفتگومحور)
2- گزارش
3- نماهنگ و تیزر

هـ) هنرهای رسانه ای
1- عکس
2- کاریکاتور
3- داده نما (اینفوگرافی)
و) طنز شهری

ی) شبکه های اجتماعی
1- اینستاگرام
2- تلگرام

جایزه ویژه جشنواره با عنوان «نشان میلاد» به بهترین اثر رسانه ای با موضوع «تهران و مدیریت جهادی» تعلق خواهد گرفت.
مقررات جشنواره:

1- آثاري مي‌توانند در جشنواره شركت كنند كه از تاريخ اول بهمن ماه 93 تا 20 دی ماه 94 توليد شده یا می شوند.
2- تکمیل فرم ثبت نام در سامانه جشنواره براي هر شرکت کننده الزامي ا‌ست.
3- هر شركت‌كننده مي‌توانند 3 اثر را به سامانه جشنواره ارسال کند.
4- پس از داوری مقدماتی، آثار راه یافته به جشنواره در سامانه جشنواره اعلام خواهد شد.
5- به همراه آثار مكتوب، ارسال فایل آن به صورت word وpdf الزامي است.
6- فایل های عكس، كاريكاتور و داده نما با پسوندtiff يا jpg و با وضوح 300 dpi و حداقل در ابعاد 25 × 20 در سامانه بارگذاری شود. پس از اعلام راه یابی به جشنواره، ارائه نسخه اصل و چاپی اثر ضروری است.
7- اصل آثار مطبوعاتی مورد قبول است و در صورت نبود آن كپي اثر با تأييد و مهر رسمي روزنامه و امضا مورد تأييد است.
8- برای آثار بدون نام صاحب اثر يا آثاری که با نام مستعار چاپ شده باشد در مرحله نهايي داوري نيازمند تأييد مدير مسئول شبکه ، نشريه يا خبرگزاري است.
9- نسخه با کیفیت آثار صوتی و تصویری بایستی بر روی لوح فشرده، به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
نحوه ارسال آثار : علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند از روز چهارشنبه 26/8/94 با مراجعه به سایت های shahrnevesht.net و یا tehransama.ir بخش فراخوان جشنواره آثار خود را ارسال کنند. مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 15 بهمن 1394 می باشد.

دبیرخانه جشنواره: تهران، میدان ونک ، خیابان ولی عصر (عج) ،خیابان دامن افشار پ 55 معاونت رسانه مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهرا

کد خبر 322764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha