همشهری آنلاین: فرانسوا فیون نخست وزیر فرانسه گفت: این کشور ورشکسته است و دیگر نمی‌تواند یارانه‌ها و حقوق بالای کارگران را بپردازد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه انترنتی دیلی تلگراف، وی گفت: من در صدر دولتی هستم که در موقعیت ورشکستگی است. دولتی که 15سال گرفتار کسر بودجه مزمن بوده است و طی 25 سال یک بودجه متوازن نداشته است. این وضع نمی‌تواند ادامه یابد.

دولت فیون قرار است این هفته بودجه سال 2008 را با کسری 41.5 میلیارد یورویی اعلام کند.

اما اظهارات وی انتقاداتی را هم در میان اطرافیان و نیزجناح مخالف بر انگیخت. این دومین بار ظرف دو هفته است که فیون به علت اظهاراتش دچار مشکل شده است.
اظهارات بحث برانگیر قبلی وی به اجرای طرح اصلاح مستمری ها حتی قبل از اغاز مذاکرات اتحادیه های تجاری مربوط می شد.

برخی شایعات حاکی از آن بود که فیون در طرح ترمیم کابینه فرانسه در سال جدید تعویض خواهد شد اما نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته در مصاحبه‌ای از وی تمجید کرد.

در همین حال هانری گنو، مشاور ویژه نیکولا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه در مصاحبه ای گفت: افزایش ارزش یورو در برابر دلار نباید پایدار باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پاریس، هانری گنو گفت: افزایش ارزش یورو در برابر دلار تمامی تلاش ها در زمینه رقابت و تولید را تخریب می کند. این نباید ادامه پیدا کند و فرانسه تصمیم گرفته است مسئله سیاست پولی را مطرح کند.

وی همچنین افزود: فرانسه در این زمینه دست روی دست نخواهد گذاشت و وارد عمل خواهد شد.

کد خبر 32269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز