همشهری آنلاین: معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران بابیان اینکه روس‌ها کالاهای ارسالی ترکیه از هر کشوری را مصادره خواهند کرد، گفت: صادرات محصولات ترکیه به روسیه از خاک ایران ممنوع است؛ درصورتی که تجار وبازرگانان دست به چنین اقداماتی بزنند، کارت بازرگانی آنها باطل می‌شود.

صادرات

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی افزود: به دستور صریح وزیر صنعت، معدن و تجارت و باهدف صیانت از حقوق تولیدکنندگان داخلی، با بازرگانان متخلفی که کالاهای ترکیه را به روسیه صادر کنند برخوردهای جدی خواهد شد؛ از جمله برخورد با آنها ابطال کارت بازرگانی است.

مودودی گفت: برخی از تجار ایرانی با هدف کسب سود بیشتر، اقدام به واردات کالاهای ترکیه و صادرات مجدد آن به روسیه کرده‌اند که این امر نه تنها مغایر با سیاست‌های کلان توسعه صادرات کشور است، بلکه با توجه به تنش‌های بین مسکو و آنکارا و اعمال تحریم‌های اقتصادی و تجاری روسیه بر علیه ترکیه، سبب دلخوری، بدگمانی و برخورد جدی روس‌ها با تجار ایرانی متخلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: تداوم این اقدام می‌تواند بر مناسبات تجاری تهران و مسکو تاثیر منفی بگذارد.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه این افراد منافع ملی را قربانی منافع شخصی خود می‌کنند، گفت: این اقدامات برای تجار دیگر نیز گران تمام می‌شود، زیرا بدنبال چنین اقداماتی، روس‌ها سختگیری بیشتری روی کالاهای صادراتی ایران اعمال خواهند کرد.

وی افزود: فرصت‌های خلق شده در فضای جدید تجارت با روسیه، بازاری پر رونق را برای محصولات ایرانی پدید آورده است؛ بنابراین تجار ایرانی نباید این فرصت را به راحتی در اختیار رقبا قرار دهند.

به دنبال مناقشات مسکو و آنکارا، جمهوری روسیه، تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال کرد که بر اساس آن واردات محصولات ترکیه به روسیه و یا واردات آنها از مبداهای دیگر به این کشور ممنوع اعلام شد.

در روزهای گذشته، برخی محموله‌های صادراتی ایران که مبدا آن ترکیه بوده، در مرزهای روسیه توقیف شده است.

کد خبر 322572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha