همشهری آنلاین: شی جین پینگ رییس جمهوری چین پس از ورود به تهران در فرودگاه مهرآباد گفت : چین خواهان گسترش و ارتقا سطح روابط وهمکاری دوجانبه با هدف گشودن فصل جدیدی از روابط جامع ، درازمدت و پایدار با جمهوری اسلامی ایران است.

 رییس جمهور چین برای رفع تنش بین ایران وعربستان وارد ریاض شد

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری چین جمعه شب در سخنان کوتاهی افزود: چین و ایران به عنوان دو کشور تمدنی، دارای فرهنگ درخشان و تاریخ طولانی سهم بزرگی برای پیشرفت تمدن های بشریت ادا کرده اند.

وی اضافه کرد: طی هزاران سال، دو ملت ایران و چین ارتباطات و معاملات دوستانه ای در مسیر جاده تاریخی ابرایشم برقرار کرده و اثرات روشنی نیز در تاریخ دو کشور باقی گذاشته و تا کنون این آثار در زندگی مردم دو کشور ادامه دارد.
شی جین پینگ تصریح کرد: پس از برقراری روابط سیاسی دو کشور همکاری های دو جانبه شاهد دستاوردهای برجسته ای در ابعاد سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بوده است.

وی بیان کرد: در سال های اخیر روابط دو جانبه همواره روند توسعه مثبت و پایدار را حفظ کرده و اعتماد سیاسی متقابل نیز محکم تر و همکاری های بازرگانی و تجاری به دستاوردهای فراوانی نایل آمده و طرفین همچنین در امور منطقه ای و بین المللی از یکدیگر حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از به دست آمدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مناسبات دو جانبه با فرصت توسعه جدیدی روبرو است، افزود : چین آمادگی دارد با تشریک مساعی با طرف ایرانی و با استفاده از موقعیت مطلوب، سطح روابط و همکاری دو جانبه را ارتقا دهد تا فصل جدیدی از روابط فی مابین به طور جامع ، درازمدت و پایدار آغاز شود.

رییس جمهوری چین افزود: انتظار دارم با مسئولان ایرانی درخصوص روابط دو جانبه و مسایل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک به طورعمیق تبادل نظر کرده و چشم اندازی همکاری دو کشور را ترسیم نماییم و یقین دارم این سفر به موفقیت کامل دستیابی پیدا کرده و موجب تحکیم بیش از پیش دوستی و همکاری بین دو کشور خواهد شد.

کد خبر 322474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha