مردان نقابدار پس از ربودن جوان دانشجو در دزفول برای آزادی او ۱۵۰ هزار دلار خواستند اما تنها ۴۸ ساعت پس از آدم‌ربایی، زمانی که پلیس را در یک قدمی خود دیدند، گروگانشان را رها کردند.

حسن، لحظاتی پس از رهایی از اسارت گروگانگیران

اين حادثه شامگاه سه‌شنبه در يكي از خيابان‌هاي شهرستان دزفول در استان خوزستان رخ داد. آن شب حسن 27ساله با سواري خودروي پژو206، خانه را ترك كرد اما هنوز مسافت زيادي طي نكرده بود كه يك خودروي پژو 405نقره‌اي از پشت سر با او تصادف كرد. مرد جوان پياده شد تا ببيند چه اتفاقي افتاده كه در همين هنگام 2مرد نقابدار درحالي‌كه سلاح گرم در دست داشتند از پژو 405پياده شدند و با تهديد، مرد جوان را سوار ماشين خود كردند و به راه افتادند. هرچند افرادي كه آن شب در پاركي در آن حوالي بودند با ديدن اين صحنه پليس را در جريان قرار دادند اما آدم‌ربايان بدون برجا گذاشتن ردي از خود، ناپديد شدند.

  • درخواست ميليوني

يك ساعت از ماجراي آدم‌ربايي گذشته بود كه تلفن برادر بزرگ‌تر حسن به صدا درآمد. تماس گيرنده مردي بود كه به تندي حرف مي‌زد. او گفت كه حسن را ربوده‌اند و براي آزادي‌اش 150هزار دلار مي‌خواهند. پس از آن تلفن قطع شد و با تماس خانواده حسن با پليس، هويت جواني كه از مقابل پارك ربوده شده بود، مشخص شد.در شرايطي كه خبر اين آدم‌ربايي به سرعت در سايت‌ها و شبكه‌هاي مجازي منتشر شده بود، تحقيقات تيم‌هاي تخصصي پليس و نيروهاي امنيتي براي آزادي جوان ربوده شده شروع شد.

علي لطفي، برادر جوان ربوده شده در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: حسن دانشجوي فوق‌ليسانس روانشناسي است و تازه 10‌ماه از ازدواجش مي‌گذشت كه اين حادثه برايش اتفاق افتاد. آدم‌ربايان 2شب قبل هم براي اجراي نقشه‌شان وارد عمل شده بودند اما آن شب پس از اينكه با ماشين برادرم تصادف مي‌كنند و متوجه مي‌شوند كه همسرش هم داخل ماشين است، از اجراي نقشه‌شان منصرف مي‌شوند.

براي همين با يك معذرت‌خواهي ساده، از محل دور مي‌شوند تا اينكه سه‌شنبه‌شب دوباره وارد عمل شده و اين بار موفق مي‌شوند برادرم را گروگان بگيرند. او ادامه مي‌‌دهد: چند روز قبل از ربوده شدن برادرم، پسر يكي از پزشكان دزفول توسط سارقي كه براي سرقت به خانه‌شان رفته بود به قتل رسيده بود و اين دو حادثه باعث به‌وجود آمدن حس رعب و وحشت در ميان مردم دزفول شده بود. با اين حال پليس همه تلاشش را به‌كار گرفت تا به اين ماجرا خاتمه دهد.

  • رهايي گروگان

آدم‌ربايان در تماس‌شان با برادر گروگان گفته بودند كه پنجشنبه دوباره با او تماس مي‌گيرند تا براي گرفتن پول قرار بگذارند. خانواده حسن يك روز وقت داشتند تا مبلغ درخواستي آنها را فراهم كنند. آنها با هماهنگي بانك اين مبلغ را تهيه كردند و منتظر ماندند تا آدم‌ربايان بارديگر تماس بگيرند.

برادر گروگان مي‌گويد: از صبح پنجشنبه منتظر بوديم تا آنها تماس بگيرند. در همين حين خبر رسيد كه پليس قاتل پسر پزشك دزفولي را دستگير كرده است. همه شبكه‌هاي اجتماعي و سايت‌هاي داخلي شهرمان پر بود از خبر دستگيري عامل اين جنايت. حالا ما هم اميدمان براي اينكه پليس برادرم را آزاد كند، بيشتر شده بود.

ما با كيف پر از پول منتظر بوديم كه آنها تماس بگيرند تا اينكه باخبر شديم پليس رد آدم‌ربايان را گرفته است. بي‌صبرانه منتظر بوديم تا اينكه حدود ساعت 3بعدازظهر تلفنم زنگ خورد. گوشي را كه برداشتم، به جاي آدم‌ربايان صداي برادرم را شنيدم. او مي‌گفت كه گروگانگيران از ترس دستگيري، وي را در حوالي صفي‌آباد دزفول رها كرده و متواري شده‌اند. با شنيدن اين خبر، همه اعضاي خانواده‌ام خوشحال شدند. با عجله راهي محلي شديم كه برادرم نشاني‌اش را داده بود و او را صحيح و سالم پيدا كرديم.

  • پشيماني آدم‌ربايان

گروگان 27ساله وقتي در آغوش خانواده‌اش قرار گرفت، براي آنها تعريف كرد كه چطور آدم‌ربايان همه اخبار سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي را مرور مي‌كردند و وقتي متوجه شده بودند كه پليس توانسته در مدت كوتاهي قاتل پسر پزشك دزفولي را دستگير كند، كاملا نااميد شده بودند.

برادر گروگان مي‌گويد: آدم‌ربايان در همه 48ساعتي كه برادرم را گروگان گرفته بودند، چشم‌هايش را بسته بودند. براي همين برادرم چهره هيچ‌كدامشان را نديده بود. با اين حال از آنها شنيده بودند كه آدم‌ربايان ابتدا قصد ربودن مرا داشتند نه حسن را. آنها كه از وضعيت مالي من خبر داشتند 2‌ماه تمام من و خانواده‌ام را زيرنظر گرفته بودند تا نقشه آدم‌ربايي را عملي كنند اما وقتي ديدند كه من هيچ وقت تنها نيستم و هميشه 2يا 3نفر با من هستند، از ربودنم منصرف شده و نقشه مي‌كشند كه برادرم حسن را گروگان بگيرند.

او ادامه مي‌دهد: گروگانگيران از زماني كه متوجه شده بودند پليس در تعقيب آنهاست حسابي ترسيده بودند و وقتي باخبر شدند كه مأموران قاتل پسر پزشك دزفولي را دستگير كرده‌‌اند، همه اعتماد به‌نفسشان را از دست دادند. حتي مي‌گفتند كه آنها هم به زودي دستگير مي‌شوند و در نهايت هم تصميم گرفتند به ماجرا خاتمه دهند و قبل از اينكه به دام بيفتند، با رها كردن برادرم پا به فرار بگذارند. حالا هم پليس با جديت در تعقيب آنهاست و وعده داده كه به‌زودي دستگيرشان خواهد كرد.

در همين حال سرهنگ علي الهامي، رئيس پليس دزفول نيز گفت: پليس از همان لحظات اوليه همه توانش را براي آزادي گروگان به كار گرفت و به‌رغم فرار آدم‌ربايان، آنها را شناسايي كرده‌ايم. آنها از شهر ديگري براي آدم‌ربايي به دزفول آمده بودند كه به‌زودي دستگير خواهند شد.

  • قاتل پسر پزشك دزفولي در دام پليس

پليس دزفول علاوه بر پايان دادن به ماجراي گروگانگيري جوان 27ساله، پرونده يك متهم ديگر را هم به سرانجام رساند و توانست عامل جنايتي را كه باعث رعب و وحشت مردم اين شهر شده بود دستگير كند. اين جنايت 27دي‌ماه رخ داد و در جريان آن مردي كه با انگيزه سرقت وارد خانه پزشك دزفولي شده بود، هنگام خروج از آنجا، با پسر خانواده روبه‌رو شد و با شليك گلوله او را به قتل رساند.

پس از فرار سارق، تحقيقات پليس براي دستگيري وي آغاز شد و مأموران با بازبيني فيلم‌هاي ضبط شده در دوربين‌هاي مداربسته موفق شدند مظنون اصلي اين جنايت را شناسايي و دستگير كنند. هر‌چند شواهد و مدارك زيادي عليه اين مرد ازجمله سلاح استفاده شده در جنايت از وي كشف شده اما تحقيقات از او ادامه دارد.

کد خبر 322443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha