همشهری آنلاین: تارنمای -The Hill- (ارگان کنگره آمریکا) به نقل از مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: به زودی تغییراتی در برنامه محدودیت ویزا صورت خواهد گرفت.

Mark Toner

به گزارش ایرنا، 'مارک تونر' (Mark Toner) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 'این تغییرات هنوز اجرایی نشده اند و دولت هنوز شروع به رد هیچ کدام از موارد مربوط نکرده است. بنابراین در مورد اجرای تغییرات مورد نظر، حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.'
قانونی به نام برنامه معافیت ویزا در آمریکا از بیش از 35 سال قبل به اتباع 38 کشور (23 کشور جزء اتحادیه اروپا) اجازه سفر بدون ویزا به آمریکا را داده است. بر اساس این قانون، اتباع کشورهای یادشده می توانند تا 90 روز بدون ویزا به آمریکا سفر کنند.

این کشورها نیز در عوض به اتباع آمریکا همین امتیاز را داده اند. اما اعضای کنگره آمریکا به قانون بودجه سال 2016 این کشور، بندی را افزوده اند که به موجب آن افرادی که بعد از سال 2011 به چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان سفر کرده اند، نمی توانند بدون ویزا به آمریکا سفر کنند.

این طرح که ابتدا با 409 رای موافق در برابر 19 رای مخالف هشتم دسامبر (17 آذر) در مجلس نمایندگان تصویب شد؛ در مجلس سنا نیز با 66 رای موافق در برابر 33 رای مخالف (روز جمعه 27 آذر) تصویب شد و شامگاه همان روز به امضای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا رسید.

پیشتر جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نامه ای به محمد جوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان، اطمینان داده بود که دولت آمریکا قانون مربوط به لغو روادید را به گونه ای اجرا خواهد کرد که هیچ تاثیری بر اجرای موفق برجام نگذارد.

کد خبر 322359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha