دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

پخش مجموعه تلویزیونی «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» به کارگردانی مسعود کرامتی از مدتی پیش از شبکه تهران آغاز شده و به‌نظر می‌رسد برخلاف دیگر سریال‌های روی آنتن، جنبه‌های آموزشی هم دارد. این مجموعه از همان ابتدا تولیدی پرماجرا داشت و در نهایت در ۴۵قسمت برای پخش آماده شد.

سریال

علاقه‌مندان فيلم و سينما كرامتي را با آثاري خاطره‌انگيز چون «پاتال و آرزوهاي كوچك»، «خانه ما»، «روز كارنامه» و... به ياد مي‌آورند. او كه چندي پيش سريال «سفر به چزابه» مرحوم رسول ملاقلي‌پور را در مقام بازيگر روي آنتن داشت، معتقد است «سريال نبايد پيچيده و مرموز باشد و تماشاگر تلويزيون بايد در عين سرگرم شدن، آموزش هم ببيند.»

كرامتي درباره روند توليد يادداشت‌هاي يك زن خانه‌دار به همشهري مي‌گويد: زماني كه وارد گروه شدم، اسماعيل عفيفه به‌عنوان تهيه‌كننده داستان را تصويب كرده بود اما ما سعي كرديم ساختار را دستخوش تغييراتي كنيم و در نوشته‌هاي هر قسمت تغيير بدهيم تا بتواند شكل نمايشي به‌خود بگيرد. از آنجا كه اين مجموعه نويسندگان متعدد داشت، مي‌بايست تغييرات به شكلي مي‌بود كه نوشته‌هاي هر قسمت با قسمت ديگر تفاوت نكند و سعي ما هم يكدست كردن داستان‌هاي هر قسمت بود.

  • يك زندگي ساده

وي در ادامه با اشاره به بعد آموزشي مجموعه يادآور مي‌شود: اينكه سريال جنبه آموزشي دارد، به‌شدت آگاهانه بود. به‌نظر من تلويزيون مي‌تواند و بايد مجموعه‌هايي بسازد كه در عين ساده و جذاب بودن، بتواند براي مخاطبانش آموزشي هم باشد. تلويزيون يك رسانه عمومي است و بايد بتوان در آن راحت و ساده صحبت كرد. قرار نيست در سريال‌هايي كه ساخته مي‌شود، داستان را پيچيده و سخت كنيم. فيلم و مجموعه بايد با آموزه‌هاي خود به راحتي با مخاطبان ارتباط برقرار كنند.

اين كارگردان با اشاره به موضوع يادداشت‌هاي يك زن خانه‌دار توضيح مي‌دهد: گرچه در اين سريال دست روي موضوع‌هاي ساده گذاشتيم اما اينطور نيست كه حرف‌هاي دم دستي و سطحي بزنيم. ما به مضاميني در زندگي مي‌پردازيم كه ساده است اما راحت از كنار آن عبور مي‌كنيم. قرار نيست با ساختن كارهاي عجيب و غريب مخاطب‌مان را افزايش بدهيم. اگر به سلايق مردم توجه كنيم، حتما مي‌توانيم كارهاي تأثيرگذار بسازيم و مفهوم درست شيوه زندگي ايراني را ترويج بدهيم.

  • يكدستي در ضرباهنگ

يادداشت‌هاي يك زن خانه‌دار نويسنده‌هاي متعددي دارد كه هر يك فيلمنامه يك قسمت را نوشته است. با اين حال خود كرامتي به‌عنوان كارگردان معتقد است در قسمت‌هاي اوليه نوعي آشفتگي وجود دارد كه سعي شده در ميانه‌هاي اين مجموعه برطرف شود. وي مي‌گويد: بايد قسمت‌هاي مختلف مجموعه يكدستي خود را حفظ كنند و اميدوارم اين يكدستي در قسمت‌هاي مختلف به‌زودي ايجاد شود.

  • تجربه‌هاي يك روانشناس

«يادداشت‌هاي يك زن خانه‌دار» ساختاري اپيزوديك دارد و موضوع اصلي آن استفاده از برخوردهاي صحيح زندگي در مسائل روزمره است. داستان سريال درباره يك زن خانه‌دار به نام شيوا با بازي شقايق دهقان است كه روانشناسي خوانده و به‌دليل نداشتن سرمايه كافي براي راه‌اندازي كلينيك با استفاده از مهارت‌هايش تصميم مي‌گيرد يك وبلاگ براي خود راه بيندازد. او اتفاق‌هاي زندگي روزمره خود و اطرافيانش را در آن مي‌نويسد و اين تجربه‌ها را با خوانندگان وبلاگش كه در مورد نوشته‌هاي او نظر مي‌دهند، در ميان مي‌گذارد. فريبا جديكار، مونا غمخوار، اميررضا دلاوري، فرناز رهنما، پرديس احمديه، فلامك جنيدي، علي عامل هاشمي و محمود بهروزيان ديگر بازيگران يادداشت‌هاي يك زن خانه‌دار هستند كه هر روز ساعت 19:45 پخش و ساعت 23 تكرار مي‌شود. در هر قسمت براساس ماجراهايي كه رخ مي‌دهد، يك يا چند بازيگر مهمان به جمع بازيگران اصلي مي‌پيوندند.

کد خبر 322051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha