همشهری آنلاین: اولین المپیاد ملی بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی تیر ماه سال آینده با هدف معرفی برترین‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار می‌شود.

اولین المپیاد ملی بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی

مهندس بزرگی، رئیس این المپیاد گفت: بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور با آنکه نقش راهبردی و تعیین‌کننده در توسعه کشور دارد، اما هنوز از جایگاه لازم برخوردار نیست و در سیاست‌های کلان کشور آن گونه که شایسته است مورد توجه قرار نمی‌گیرد به همین دلیل اولین المپیاد ملی بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی با هدف تبیین این جایگاه برگزار می‌شود.

بزرگی در گفت‌وگو با دبیرخانه اولین المپیاد ملی بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: این المپیاد در هشت حوزه دام، طیور و زنبورداری، شیلات و آبزیان، صنایع غذایی کشاورزی (تکمیلی، تبدیلی و فرآوری)، زراعت و باغبانی، منابع طبیعی و محیط‌زیست، تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، واحدهای بازرگانی و تأمین نهاده‌های بخش کشاورزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این المپیاد برترین‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی پس از ارزیابی تیمی از متخصصان کارشناسان زبده با در نظر گرفتن شاخص‌های افزایش و ارتقای بهره‌وری معرفی خواهند شد، خاطر نشان کرد: نهادینه کردن معیارهای افزایش و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با هدف الگوی سازی برای دست اندرکاران این دو بخش از جمله اهدافی است که المپیاد آن را دنبال می‌کند.

بزرگی در پایان یادآورشد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت اختصاصی المپیاد به نشانی www.agripro.ir مراجعه کنند.

کد خبر 321962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha