شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهمن جلالی به اسپانیا رفت تا حاصل یک عمر فعالیت حرفه‌یی‌اش را در آستانه‌ی سال‌ روز حمله عراق به ایران، به‌نمایش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا بیش از یک‌صد عکس که حاصل 30 سال فعالیت حرفه‌یی بهمن جلالی به‌شمار می‌رود، در نمایشگاهی دوره‌یی و یک‌ساله در شهرهای مختلف کشور اسپانیا نمایش داده می‌شوند.

این نمایشگاه دربر گیرنده‌ی عکس‌های مستند اجتماعی، خلاقه، هنری، عکس‌های جنگ، انقلاب - به‌همراه رعنا جوادی - مجموعه بوشهر، ماهی‌گیران جنوب و شمال، معماری کویر، عکاسخانه چهره‌نگار، پرتره‌های اقوام ایرانی و تصویر خیال‌های قرمز،  قهوه‌یی، سیاه و سفید جلالی است که به‌همراه DVD تصاویر انقلاب و جنگ در مرکز فرهنگی و هنری "تاپیه فوندیشن" نمایش داده خواهند شد.

کتاب‌ها و مقالاتی که تاکنون از این هنرمند عکاس و مدرس دانشگاه‌های ایران منتشر شده نیز در بخش دیگری از این نمایشگاه به‌همراه سخنرانی وی ارایه می‌شوند.

این نمایشگاه 27 سپتامبر در محل یادشده برپا می‌ماند سپس در شهرهای مختلف این کشور به مدت یک‌سال چرخانده می‌شود.

کاترین داوید فرانسوی، ادیتور آثار عکس مستند خاورمیانه، سال‌ها رییس بخشی از مرکز ژرژ پمپیدوی فرانسه بوده، کوریتور این نمایشگاه است؛ وی تاکنون نمایشگاه‌های بزرگی را با محور فلسطین، لبنان، عراق و ... در نقاط مختلف دنیا برپا کرده است.

قرار است هم‌زمان کتاب 200 صفحه‌یی با عنوان "مجموعه آثار بهمن جلالی" رونمایی شود. این کتاب توسط برگزارکنندگان نمایشگاه به سه زبان اسپانیایی، انگلیسی و فرانسوی تدوین و گردآوری شده و دربر گیرنده‌ی مقاله‌ها، تحلیل‌ها و یادداشت‌هایی از منتقدان بین‌المللی عکس، جامعه‌شناسی و تاریخ است.

کد خبر 32141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز