سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک منبع آگاه در برلین احتمال سفر «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان به ایران در راستای تلاش برای تنش زدایی بین تهران و ریاض را قوی دانست.

 احتمال سفر اشتاین مایر به ایران

به گزارش دويچه وله، این منبع با اشاره به سفر «اشتاین مایر» در ماه فوریه آینده (بهمن - اسفند) به عربستان سعودی گفت که برخی رایزنی ها در رابطه با سفر وزیر خارجه آلمان به ایران نیز صورت گرفته است.

روزنامه «زود دویچه تسایتونگ» نیز در شماره روز سه شنبه خود نوشت: «اشتاین مایر» در چارچوب سیاست های تنش زدایی بین ایران و عربستان تلاش خواهد کرد تا با فاصله بسیار کم از سفر خود به ریاض، از تهران نیز دیدار کند تا این ذهنیت که آلمان بطور یک طرفه از عربستان جانبداری می کند را از بین ببرد.

وزیر خارجه آلمان در ماه اکتبر سال 2015 میلادی (مهرماه امسال)، پس از امضای توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 ابتدا به تهران و سپس به ریاض سفر کرده بود.

به گفته ناظران در حال حاضر دغدغه خاطر اصلی آلمان نه فقط تشدید مناقشه در منطقه، بلکه به خطرافتادن مذاکرات صلح سوریه می باشد.

گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان نیز در سفری سه روزه همراه یک هیات 27 نفره که بیشتر نمایندگان شرکت های آلمانی و اقتصادی هستند، با سفر به ایران مذاکراتی را با مسوولان مختلف ایرانی در تهران آغاز کرده است.

حضور شرودر به عنوان سرپرست هیات تجاری در سفر به ایران، نشان می دهد که شرکت های این کشور در صددند در رقابت با دیگر کشورهای غربی، جایگاه اول خود را در تجارت با ایران احیا کنند.

کد خبر 321371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha