همشهری آنلاین: همایش و مسابقه عروسکهای محلی اقوام ایران و سایر ملل با هدف اشاعه مفهوم غنی میراث ملموس و ناملموس عروسکها و معرفی نقش آنها به منظور بیان میراث معنوی قومیت‌ها و خرده فرهنگهای ملیت‌ها برگزار می‌شود.

Conference

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش‌زاده مسئول گروه کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این خبر گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 14 بهمن‌ماه است و محدودیتی در تعداد و اندازه عروسکهای ارسالی نیز وجود ندارد.

او تاکیدکرد: هویت و لباس عروسکها باید ملی، قومیتی، آئینی، اسطوره‌ای یا تاریخی باشد و عروسکهای بدون شناسنامه در مسابقه شرکت داده نمی‌شوند.

به گفته این پژوهشگر، دبیرخانه مسابقه، ارسال‌کننده را صاحب اثر می‌شناسد و درصورتی که خلاف آن ثابت شود اثر از مسابقه حذف و امتیازات آن باطل می‌شود.

کفاش‌زاده افزود: عروسکهای شرکت‌کننده قابلیت نمایش‌های دوره‌ای داخلی و خارجی را با حفظ مالکیت معنوی صاحب اثر دارا هستند.

به کلیه شرکت‌کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاهی راه می‌یابد لوح تقدیر اعطا و در پایان نیز کتابی به همراه شناسنامه آثار چاپ و منتشر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ارسال آثار به دبیرخانه به منزله پذیرش مقررات شرکت در مسابقه است، گفت: مسابقه عروسک‌های محلی اقوام ایران و سایر ملل 19 بهمن‌ماه سال‌ جاری برگزار و محل آن نیز در  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

این همایش و مسابقه توسط دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مشارکت امور زنان و خانواده سازمان، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، مرکز غیردولتی توسعه راهبردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملل و موسسه آوای طبیعت پایدار برگزار می‌شود.

کد خبر 321358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha