همشهری‌آنلاین: نخستین همایش تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی ۵ بهمن ماه با تمرکز بر نقد و بررسی منابع منتشر شده درباره انقلاب اسلامی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا موسی فقیه حقانی مدیرعامل موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران ضمن اعلام این خبر گفت : پس از انقلاب اسلامی موضوع تاریخ شفاهی به عنوان یک مساله مهم در کشور مطرح شد که در این همایش، تاریخ شفاهی انقلاب از سال 1342 تا 1357 نهضت امام (ره) تا پیروزی انقلاب مبنا قرار داده شده است.

وی با بیان این که تاریخ شفاهی از منابع مهم در تاریخ‌نگاری است گفت: اولین همایش تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در محورهایی شامل بیان ناگفته‌های فراوان در مورد تحولات پیروزی انقلاب اسلامی، اسناد رسمی و تالیفی در این باره و مجموعه‌ای از تاریخ که در خارج از کشور کار شده برگزار می‌شود.
حقانی ادامه داد: از مجموع 30 مقاله داوری شده در مرحله نهایی 9 مقاله برتر برای سخنرانی در همایش ارائه می‌شود و تحلیل تاریخی کنش اقتصادی در دوره پهلوی، نقد کتاب حکمت و سیاست و اثرگذاری هنر نمایش در وقوع انقلاب اسلامی نیز از مهم‌ترین محورهایی است که به بررسی در این همایش پرداخته می‌شود.
به گفته وی آثار تاریخ شفاهی محلی در انقلاب اسلامی، زمینه‌ها و پیامدهای واقعه 26 دی مشهد و تاریخ شفاهی گروه‌های مذهبی سیاسی مشهد نیز از موضوعاتی است که در این همایش به آنها پرداخته می‌شود.

کد خبر 321277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha